به گزارش پارس به نقل از فارس، «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مروز هم به میان خبرنگاران آمد و آنها را از موضع کشورش در خصوص تحولات بین‌الملل آگاه کرد.

در ابتدای جلسه، سخنگو در خصوص یمن صحبت کرد و گفت که فعلاً موضع کلی آمریکا بر حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از ائتلاف سعودی‌ها در حمله به یمن استوار است.

در ادامه بحث به پرونده هسته‌ای ایران کشید و خانم هارف با تکرار چندصدباره این جمله آمریکایی که «همه گزینه‌ها روی میز است» گفت که در صورت عدول ایران از تعهداتش، «مردانی داریم که پاسخ آنها را خواهند داد.»

ادامه گفته‌های ماری هارف، به جنبه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران (PMD) اشاره کرد و گفت که برای رفع نگرانی‌ها در این خصوص، بازرسی‌های سرزده از ایران اعمال خواهد شد.

وی اطلاعات بیشتری در خصوص این بازرسی‌های آتی داد و گفت:‌ «در این خصوص، باید مکانیسمی طراحی شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بتواند از هر جا که مایل است بازدید کند؛ بر همین اساس در حال مذاکره با ایرانیان هستیم تا فهرست اماکن و اشخاص مورد نیاز برای بازرسی سرزده، مشخص و نهایی شود.»

بحث که به اینجا رسید، برق رفت. خانم هارف سعی کرد با یک چراغ قوه کنفرانس را ادامه دهد ولی خبرنگار آسوشیتدپرس گفته که در ادامه، کارکنان وزارت خارجه ایالات متحده از خبرنگاران خواستند با توجه به احتمال به طول انجامیدن 2 ساعتی این تاریکی، فعلاً به صرف نهار بپردازند.