به گزارش پارس به نقل از ایسنا ؛ روزنامه اماراتی الخلیج در تحلیلی تحت عنوان "فریاد کمک به خاطر یرموک" نوشت، این اردوگاه از دیرباز هدف تهدیدات رژیم صهیونیستی بوده است و آریل شارون، نخست وزیر پیشین این رژیم این عبارت را درباره این اردوگاه گفته بود که «یرموک، روزی هم به سراغ تو خواهیم آمد» این بدان معناست که ساکنان این اردوگاه همواره در معرض تهدید قرار داشته‌اند اما امروز ساکنان آن با تهدیدی جدید روبه‌رو شده و شاهد حمله گروه تروریستی داعش به این اردوگاه هستند گویی این گروه تروریستی به نیابت از این رژیم به این حمله دست زده و می‌خواهد این اردوگاه را به عنوان قربانی تقدیم این رژیم کند.

داعش اردوگاه یرموک را که روزی آغوش بالندگی مقاومت و بستر رشد نسلی قهرمان بود به عنوان مکانی برای ارتکاب جنایت‌هایش قرار داد.

گواه این مساله دو قبرستان این اردوگاه است که از همان ابتدا پذیرای پیکرهای پاک شهدای مقاومت بود. تا پیش از آغاز انقلابی که نمی‌توان بهارش را از پاییزش تشخیص داد، دیگر ظرفیتی برای پذیرش نداشت.

داعش طرح گسترده خود را که از موصل آغاز شده و تا رقه ادامه یافته به اردوگاه یرموک کشیده شده است و هنوز در میادین نبرد حضور دارد این مساله در شیوه و کیفیت حضور این گروه در اردوگاه آشکار می‌شود. داعش ده‌ها جوان فلسطینی را اعدام و صدها تن از ساکنان این اردوگاه را که در خانه‌های خود مانده بودند، بازداشت کرد.

داعش با بلندگو از گروه اندکی که به مقابله با آنان ایستاده بودند، خواست سلاح‌های خود را زمین گذاشته و خود را تسلیم کنند در غیر این صورت گفت که به آنان امان نمی‌دهد چراکه در مقابل «سربازان خلافت» ایستاده‌اند!

با وجود اینکه درگیری‌ها در یرموک ادامه دارد، در سومین روز هجوم داعش به اردوگاه، شاهد کاهش فعالیت نیروهای تکفیری بودیم درحالی که جبهه تروریستی النصره از رسیدن هر گونه کمک به دست مبارزان و مدافعان اردوگاه ممانعت می‌کرد. این مساله برخلاف روز اول نفوذ داعش به اردوگاه بود که مدافعان یرموک از حمایت گروه‌های مخالف برخوردار بودند و توانستند داعش را از اردوگاه بیرون کنند اما داعش در روز دوم دوباره وارد اردوگاه شد و زاویه پنهان این طرح تروریستی - تکفیری را آشکار کرد و نشان داد هرگونه سخن از وجود اختلافات یا دشمنی میان النصره و داعش تنها وهم و خیال است و طرح آنان در اصل یکی است و تنها در برخی اولویت‌بندی‌ها و ابعاد ظاهری با هم متفاوت هستند.

این بار اردوگاه یرموک تحت حملات داعش و نه رژیم صهیونیستی قرار گرفت به این گمان که این حمله داعش را به دمشق نزدیک می‌کند اما خیلی زود متوجه شد که تنها در حال آتشبازی در امتداد مرز جنوبی دمشق، پایتخت سوریه است.

گام بعدی داعش کنترل بر "یلدا"، "ببیلا" و "بیت سحم" در اطراف اردوگاه است که پس از انجام سازش‌ها مناطقی امن محسوب می‌شوند که برای دولت سوریه تخلیه آنها سخت است.

ساکنان این اردوگاه کوچک که در واقع با 2.5 کیلومتر مربع مساحت بزرگترین اردوگاه فلسطینیان محسوب می‌شود، با آغاز حملات داعش احساس بی‌پناهی می‌کنند و اگر از آنان سوال شود چه انتظاری از مردم سوریه دارید، می‌گویند: ما امروز تنها انتظار داریم که سوری‌ها شرایط ما را درک کنند.

اردوگاه آوارگان فلسطینی در درعا اولین جایی است که سوری‌های فراری را در خود جای داد. دیگر اردوگاه‌های فلسطینیان در لبنان نیز مقصد آوارگان سوری از حمص، دمشق و حماة بود. درست است که وضعیت سوریه پیچیده و بسیار دشوار است اما یرموک حقی بر گردن این کشور دارد و نه برای فلسطین بلکه به خاطر فلسطینیان ساکن سوریه باید از این اردوگاه حمایت کرد.