به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر ؛ این تظاهرات پس از آن برپا شد که نیروهای امنیتی حکومتی به خانه های مردم فعالان ضدحکومتی حمله کردند.

در این حملات  یک نفر  کشته شد  و  چهار نفر از اعضای خانواده و معترضان به این اقدام نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شدند.

استان قطیف در سال های اخیر شاهد برپایی تظاهرات علیه حکومت سعودی بوده است. از زمان آغاز سرکوب های حکومتی در استان قطیف، دهها نفر کشته شده اند. رژیم سعودی در حمله به خانه های فعالان ضدحکومتی در استان قطیف از گلوله های جنگی استفاده کرد.

حکومت آل سعود در سال ۲۰۱۱ شیخ نمر النمر  روحانی برجسته عربستانی را  با اصابت ۴ گلوله به پایش بازداشت و سپس زندانی کرد ، که با اعتراضهای گسترده مردمی همراه شد.

این در حالی است که امریکا و کشورهای غربی در مقابل جنایت های آل سعود علیه شیعیان و سایر اقلیتهای دیگر سکوت می کنند.

به گفته کارشناسان ، بی توجهی غرب به این اقدامات سعودی به علت معامله های تسلیحاتی سودآوری است که غرب هرسال با ریاض منعقد می کند.

 علی الاحمد مدیر موسسه تحقیقات امور خلیج فارس در واشنگتن در این باره گفت :  تاوقتیکه آمریکا بتواند به عربستان سعودی سلاح بفروشد و از این طریق و شیوه های دیگر به سود کلان دست پیداکند، به وضع حقوق بشر در عربستان سعودی توجه نمی کند.

آمریکا درباره نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان گزارش می دهد اما به وضع حقوق بشر در عربستان سعودی توجهی ندارد. باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که عربستان سعودی منبع مهم تامین نفت برای آمریکا و دیگر کشورهای غربی نیز است.