به گزارش پارس به نقل از عصرایران ؛ با نگاهی به صفحه فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جانشین کاترین اشتون در ویکیپدیا معلوم می شود موضوع پایان نامه وی در رشته فلسفه سیاسی در دانشگاه ساپینزا رم  «رابطه سیاست و دیانت در اسلام» بوده‌است. "رابطه سیاست و دیانت در اسلام" بود.

 زندگینامه موگرینی به نقل از ویکی پدیا به این شرح است:

فدریکا موگرینی (به ایتالیایی: Federica Mogherini) متولد ۱۶ ژوئن ۱۹۷۳ سیاستمدار ایتالیایی از حزب دموکراتیک ایتالیا است. وی در سال ۲۰۱۴ به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی جانشین کاترین اشتون شد و پیش از آن وزیر امور خارجه کشورش بود.

از فدریکا موگرینی به عنوان یک «سیاستمدار نمونه‌وار چپ میانه برای نسل خودش» یاد می‌شود که در دهه ۱۹۹۰ با نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و آپارتاید مبارزه می‌کرده‌است و اکنون عقاید چپ رادیکال خود را کنار گذاشته‌است.

او مخالف تحریم روسیه است و از سوی برخی مقامات اروپایی به طرفداری از مسکو متهم می‌شود.

موگرینی تحصیلات خود را در رشته فلسفه سیاسی در دانشگاه ساپینزا رم گذرانده و عنوان پایان‌نامه او «رابطه سیاست و دیانت در اسلام» بود.

فدریکا در ۱۵ سالگی عضو شاخه جوانان حزب کمونیست ایتالیا شد. او در سال ۲۰۰۱ عضو شورای ملی حزب دمکرات‌های چپ شد و در دفتر روابط خارجی این حزب ِ سوسیال دمکرات فعالیت کرده و در مسائل مربوط به فرایندهای صلح خاورمیانه و ارتباط با احزاب سوسیالیستی اروپا و آمریکا فعال بود.

با تأسیس حزب دمکراتیک ایتالیا در سال ۲۰۰۷ موگرینی در دفتر رئیس حزب والتر ولترونی مشغول به کار شد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان نماینده پارلمان ایتالیا برگزیده شد. وی در فوریه ۲۰۱۳ به عنوان وزیر امور خارجه در کابینه ماتئو رنتسی انتخاب شد و از سال ۲۰۱۴ نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی شد.