به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه پس از بازگشت از لوزان سوییس با اشاره به تفاهم حاصل شده میان ایران و گروه 1+5، گفت: هنوز مسأله چگونگی و زمانبندی لغو تحریم‌ها علیه ایران حل نشده است.

فابیوس ادامه داد: ایرانی‌ها می‌گویند که تحریم‌ها باید فوراً لغو شود. اما ما به آنها می گوییم در صورتی که به تعهداتتان پایبند باشید تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد و اگر به این تعهدات عمل نکنید به طور قطع تحریم‌هایی را که پیش از این وضع کرده بودیم باز می‌گردانیم.

وزیر امور خارجه فرانسه تأکید کرد: هنوز بر سر مسأله نحوه لغو تحریم‌ها توافقی حاصل نشده است.

وی در ادامه از دستیابی ایران و گروه 1+5 به یک بیانیه مشترک استقبال کرد و آن را تاریخی خواند.

فابیوس همچنین اذعان کرد: فرانسه یکی از کشورهایی بوده است که در ابتدا مواضع بسیار سخت‌تری را در مذاکرات پیش گرفته بود.

وی اظهار کرد: ما در مسیر درستی قرار داریم اما هنوز به پایان راه نرسیده‌ایم. اما می‌دانیم که مسیر باقیمانده سخت‌ترین بخش آن خواهد بود.

به گزارش ایسنا اظهارات فابیوس در حالی بیان می شود که محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از بازگشت از مذاکرات در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: زمانی که توافق نوشته می‌شود یک امکانی وجود خواهد داشت که اگر طرف مقابل به ما گفتند که ما می‌توانیم تحریم‌ها را برگردانیم ما هم به صراحت می‌توانیم پس از گذشت یک روند از اجرای تعهدات خود امتناع کنیم. در همین راستا تصمیم‌های لازم در توافق نهایی وجود خواهد داشت تا حقوق و منافع مردم حفظ شود.

وی اضافه کرد: روزی که توافق اجرایی شود کلیه تحریم‌های اقتصادی و مالی لغو خواهد شد.