به گزارش پارس و به نقل از «المنار»، سفارت روسیه در «صنعا» پایتخت یمن اعلام کرد به ساختمان کنسولگری روسیه در عدن در جریان بمباران جنگنده‌های سعودی و آمریکایی در یمن خساراتی وارد شده است.

در همین حال، منبعی در سفارت روسیه اعلام کرد در این بمباران‌ها تمام پنجره‌های ساختمان کنسولگری آسیب دیده است. در حال حاضر بررسی امکان بستن کنسولگری در عدن و تخلیه اتباع روسی در جریان است.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌ها در سازمان ملل گزارش داد کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، روز چهارشنبه مذاکرات فشرده‌ای را با روسیه درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای اعمال تحریم‌های اقتصادی و تسلیحاتی علیه یمن برگزار کردند.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (عربستان سعودی، عمان، کویت، بحرین، امارات عربی متحده و قطر) با اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد (چین، آمریکا، روسیه، فرانسه و انگلیس ) و اردن در این زمینه مذاکره می‌کنند.

عربستان سعودی که رهبری ائتلافی متشکل از 10 کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به عهده دارد از پنجشنبه هفته گذشته حملات هوایی علیه ملت یمن را بدون مجوز سازمان ملل متحد شروع کرده است. اتحادیه عرب حمایت خود را از این اشغالگری نظامی اعلام کرده است. ولی کشورهای ایران، سوریه و عراق و برخی گروه‌های مقاومت در منطقه این اقدام را به شدت محکوم کرده‌اند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، سه‌شنبه اعلام کرد طی هفته گذشته در بمباران مناطق مختلف یمن دست کم 92 کودک به شهادت رسیده و 30 نفر دیگر زخمی شده‌اند.