به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، تجاوز وحشیانه عربستان سعودی علیه مناطق مختلف همچنان ادامه دارد و دامنه این حملات حتی گسترش یافته است. طبق گزارش‌های غیر رسمی، تاکنون بیش از 100 یمنی عمدتا کودکان و زنان در بمباران جنگنده‌های متجاوز عربستان به شهادت رسیده و 300 تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

در همین حال، ژنرال سعودی «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف متشکل از چند رژیم  عربی در ‌خصوص عملیات نظامی علیه یمن گفت: «در حال حاضر هرگونه مداخله زمینی در یمن ضرورتی ندارد ولی هر زمان ممکن است نیاز به اجرای این حملات احساس شود.»

العسیری که مشاور وزیر دفاع عربستان نیز است، خاطرنشان کرد«حملات هوایی ائتلاف در ابتدا با هدف ممانعت از پیشروی انصارالله به سوی عدن طراحی و اجرا شد ولی حملاتی نیز در شمال یمن انجام شد که هدف از اجرای آنها جلوگیری از پیشروی انصارالله به سمت مرزهای مشترک با عربستان است.»

در حالی‌ که نهادهای بین المللی فعال در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه تأکید می‌کنند کار امدادرسانی به غیرنظامیان یمنی از طریق مرزهای این کشور با عربستان عملا غیرممکن شده است، ولی العسیری مدعی شد کشورش از هرگونه کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای که «از طریق کانال‌های دیپلماسی صورت بگیرد»، استقبال خواهد کرد.

وی با اذعان به کشتار غیرنظامیان یمنی در حمله جنگنده‌های متجاوز که بیشتر به مناطق مسکونی یمن صورت می‌گیرد، مدعی شد قتل غیر نظامیان هرگز هدف این عملیات نظامی نیست با وجود این، این خسارت‌های جانی ممکن است اتفاق بیفتد.

درخواست السیسی از انصارالله برای عقب نشینی از مواضع خود

از سوی دیگر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، دیروز از انصارالله خواست از مواضع خود عقب‌نشینی و «مناطق تحت کنترل خود در این کشور را ترک کنند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، السیسی در گفت‌وگویی تلویزیونی که دو روز پس از اجلاس شرم‌الشیخ و موافقت آن با ایجاد «نیروی نظامی عربی» انجام داد، اعلام کرد مصر نیز برای تامین امنیت منطقه خلیج‌فارس به ائتلاف تحت هدایت عربستان پیوسته است.

السیسی خطاب به انصارالله در یمن، اظهار داشت ثبات یمن و امنیت مردم این کشور به شما بستگی دارد.

وی البته بدون اشاره علنی به نام الحوثی‌ها، از آنها خواست تصمیم‌گیری کنند و برای خیر و صلاح کشورشان مناطق تحت کنترل خود را ترک کنند.

رئیس‌جمهور مصر در ادامه افزود: «ما هرگز نمی‌توانیم نسبت به امنیت خلیج‌فارس بی‌تفاوت باشیم و پیامی مبنی بر این نفرستیم که ما همگی نیاز داریم باید منافع یکدیگر را در منطقه حفظ کنیم.»

براساس این گزارش، مصر اعلام کرد با کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی خود در ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی که حملاتی را از 10 روز پیش علیه ملت یمن صورت می‌دهد، مشارکت می‌کند. مصر همچنین متعهد شده است در صورت اجرای حملات زمینی علیه یمن، نیروهایش را در اختیار این ائتلاف قرار دهد.