به گزارش پارس به نقل از تسنیم، «محمد عبده» رئیس کمیسیون قضایی پارلمان افغانستان اعلام کرد: مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان برخی نمایندگان پارلمان را به دلیل تعدیل قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت‌های این کمیسیون، به حذف از دور آینده انتخابات پارلمانی تهدید کرده‌اند.

عبده افزود: اعضای کمیسیون انتخابات هنگام بحث در مورد تعدیل قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت‌های کمیسیون‌ها در داخل صحن پارلمان افغانستان در تلاش بودند که این قانون تعدیل نشود.

وی اظهار داشت: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات به تعدادی از نمایندگان پارلمان افغانستان وعده دادند که اگر آن‌ها بتوانند این قانون را از صحن مجلس خارج کنند، پیروزی‌شان در انتخابات آینده این مجلس تضمین شده است.

رئیس کمیسیون "عدلی و قضایی" پارلمان افغانستان همچنین از وجود شواهد و اسناد معتبر در این زمینه نیز خبر داد.

محمد عبده مسئولین کمیسیون‌های انتخاباتی را متهم کرد که آن‌ها فقط به دنبال از دست ندادن دستمزدهای دلاری خودشان هستند و زیر سؤال رفتن اعتبار انتخابات افغانستان در سطح ملی و بین‌المللی هیچ اهمیتی برای آن‌ها ندارد.

وی افزود: مسئولین کمیسیون انتخاباتی وی را نیز تهدید به رد صلاحیت در انتخابات آینده پارلمان افغانستان کردند.

این در حالی است که بحث نمایندگان پارلمان در مورد تعدیل در قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت‌های کمیسیون‌های انتخاباتی بدون نتیجه پایان یافت.

برخی نمایندگان پارلمان افغانستان بر این باور بودند که این قانون باید بار دیگر در کمیسیون مشترک این مجلس به بحث گذاشته شود و رئیس پارلمان نیز به کمیسیون عدلی و قضایی دستور انجام این پیشنهاد را داد.