به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این گفتگو با تبیین مواضع کشورمان درخصوص مذاکرات هسته ای اظهارداشت: به روزهای حساسی رسیده ایم. ایران انعطاف لازم را در مذاکرات به عمل آورده و اکنون نوبت طرف مقابل است که قدمهای نهایی را بردارد.
 
رییس جمهور کشورمان افزود: برداشته شدن تحریمها نکته اساسی این توافق خواهد بود؛ چراکه هدف اساسی از این توافق ایجاد اعتماد بین دو طرف است.
 
دکتر روحانی ادامه داد: ما همواره در پی توافق برد- برد بوده ایم و این به نفع همه خواهد بود.
 
رییس جمهور درخصوص روابط دو کشور نیز با تاکید بر روابط تاریخی و سنتی ایران و آلمان و این ضرورت که کاهش همکاری ها در سالهای اخیر در روابط می بایست جبران شود، اظهار امیدواری نمود که در شرایط جدید شاهد تحرک مناسب برای همکاری و ارتقای روابط باشیم.
 
صدراعظم آلمان نیز با تسلیت درگذشت والده گرامی رییس جمهور کشورمان و ضمن اشاره به علاقمندی کشورش به توسعه روابط فیمابین و تایید ضرورت این امر، به موضوع مذاکرات هسته ای پرداخت و با اظهارخرسندی از روند مذاکرات وتکامل آن گفت: آلمان پشتیبانی سازنده از این مذاکرات خواهد کرد؛ زیرا ازبین رفتن تردید نسبت به برنامه هسته ای ایران به نفع همه خواهد بود.
 
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،آنگلا مرکل با تایید نظرات رییس جمهور کشورمان درخصوص تحریم ها افزود: ما هم معتقدیم که باید تحریم برداشته شود. ما علاقمندیم در آغاز سال نو ایرانی، شاهد توافق جامع باشیم و اطمینان می دهم که آلمان هم تلاش خود را دراین زمینه به کار خواهد گرفت.
 
دراین مکالمه تلفنی که پس از بازگشت صدراعظم آلمان از فرانسه درپی حادثه سقوط هواپیمای آلمانی صورت گرفته بود، دکتر روحانی مجددا این حادثه را به او و ملت آلمان تسلیت گفت.