به گزارش پارس،احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه علیه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت: وزارت خارجه کشورمان باید با توجه به سخنان بی‌پایه و اساس آقای اردوغان، سفر وی را به ایران به تعویق بیاندازد.
 
وی افزود: وقتی فردی در مقام رئیس‌جمهور یک کشور آن قدر برای کشور همسایه خود احترام قائل نیست که در آغاز سفرش درباره سیاست خارجی ایران سخن گفته و اقدام به دخالت می‌کند، لازم نیست ما نسبت به ایجاد روابط با این کشور اشتیاق نشان دهیم.
 
توکلی تاکید کرد: آقای اردوغان با کمال بی‌انصافی ایران را به تجاوز متهم کرده، این در حالی است که ایران در عراق و به دعوت مسئولان عراقی به نیروهای نظامی این کشور مشاوره می‌دهد.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:‌ آقای اردوغان این اقدامات ایران را با عنوان سلطه‌طلبی ایران قلمداد می‌کند که اصلا صحیح نیست.
 
توکلی تصریح کرد: آقای اردوغان چرا نهضت مردمی در یمن را که اکنون به اوج خود رسیده، اقدامات تروریستی می‌خواند، اما جنایت‌های داعش را اقدامات تروریستی اعلام نمی‌کند و ایران را به دخالت در امور این کشورها و سلطه‌طلبی در منطقه متهم می‌کند؟
 
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه ایران باید موضع شفافی در خصوص سخنان اخیر اردوغان علیه ایران بگیرد، گفت: البته آقای ظریف وزیر امور خارجه درباره این سخنان اردوغان موضع گرفته که کافی نیست و باید وزارت امور خارجه قاطع‌تر از این موضع بگیرد.