به گزارش پارس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر سید حسن هاشمی پس از عیادت از این مجروحان در جمع خبرنگاران گفت:52 نفر از مجروحان حوادث خشونت آمیز یمن به تهران منتقل شدند و تحت مداوا و عمل جراحی قرار گرفتند.


وزیر بهداشت افزود: شش نفر از این افراد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حالشان چندان مساعد نیست.

دکتر هاشمی ادامه داد: آرزو می کنیم ممالک اسلامی در آینده عاری از خشونت و افراط گرایی باشند و همه مسلمین در کنار هم با صلح و آرامش زندگی کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره درمان مجرحان گفت: همه این افراد انسان و برادران دینی و ایمانی ما هستند.

هاشمی با بیان اینکه این افراد از هلال احمر جمهوری اسلامی درخواست کمک کرده‌اند و ما با کمال افتخار پذیرفتیم افزود: درآینده نیز برای کمک های انسانی و بشردوستانه به ویژه در حوزه های پزشکی در منطقه و خارج از منطقه اعلام آمادگی می‌کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای آرمان‌هایش به وظایف انسانی و دینی خود عمل می‌کند گفت: امیدواریم در آینده شاهد چنین حوادث خشونت باری نباشیم.
هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مهمترین برنامه وزارت بهداشت برای سال 94 افزود: ان‌شاءالله برنامه های سال 1393 را با کاستی های کمتری ادامه می‌دهیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برنامه طرح تحول نظام سلامت در سال 1394 ادامه پیدا می کند گفت: این طرح ملی است و اشکالات آن باید در حوزهای مختلف دارو،‌ بهداشت و درمان رفع شود و امیدواریم قدم های بعدی این طرح را نیز برداریم.