به گزارش پارس به نقل از فارس، سناتور تد کروز امروز در میان هوادارانش در دانشگاه لیبرتی سخن گفت و از آنها خواست رئیس‌جمهور بعید را فردی فرض کنند که به قانون اساسی آمریکا پایبند است و نمی‌گذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

وی که دیروز برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام آمادگی کرده بود، امروز در میان طرفداران خود حضور یافت و با لحنی غیرمستقیم، برنامه‌های خود را پس از پیروزی احتمالی در این رقابت انتخاباتی اعلام کرد.

وی گفت فرض کنید رئیس‌جمهور بدی فردی باشد که به قانون اساسی پایبند باشد و نگذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

محورهای دیگر برنامه‌های کروز که در این سخنرانی اعلام شد عبارتند از لغو برنامه بهداشتی اوباما (اوباماکر) و کاهش مالیات‌ها.

کروز متولد کاناداست و با رأی مردم تگزاس به سنا راه یافته است. وی در نظامی دانستن جهت‌گیری برنامه هسته‌ای ایران، با دیگر تندروهای حزب جمهوری‌خواه هم‌نظر است و چندی پیش گفته بود که «دستیابی ایران به سلاح هسته ای بزرگترین خطری است که امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند.»

این سناتور تندرو اخیراً به همراه 46 سناتور دیگر، نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران نوشتند و گفتند که توافق هسته‌ای احتمالی، توافق ایران و اوباما خواهد بود و پس از روی کار آمدن رئیس‌جمهور بعدی از سال 2016، توافقی در کار نخواهد بود.

وی چندی پیش گفته بود: «بسیار ناراحت کننده است که رئیس جمهور آینده در سال ۲۰۱۷ تنها گزینه نظامی را برای جلوگیری ایران به سلاح هسته ای در پیش رو دارد.»