وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای از کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید بزرگوار جمشید دانایی فر و انتقال پیکر آن مرحوم به داخل ایران خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت اطلاعات متن بیانیه به شرح ذیل است :

بسم رب الشهدا و الصدیقین
به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند با تلاش شبانه روزی و مستمر اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری تنی چند از عوامل دخیل در به شهادت رساندن گروهبان دانایی فر، بعد از گذشت یکسال از این جنایت به دست عناصر گروهک تروریستی ضد انقلاب، پیکر مطهر شهید بزرگوار کشف، شناسایی و در تاریخ اول فروردین ۹۴ به داخل کشور بازگردانده شد.

این مصیبت را به امام زمان (عج) نایب برحقش، خانواده گرامی شهید بزرگوار و مردم شریف جمهوری اسلامی ایران تحنیت و تسلیت می گوییم.

جزئیات شناسایی و انتقال پیکر شهید دانایی‌فر/ تشییع جنازه ۴ فروردین
سردار رهامبخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین جزئیات شناسایی و انتقال پیکر استوار دوم شهید جمشید دانایی‌فر اظهار داشت: بعد از اینکه در پایان سال ۹۲ پنج نفر از مرزبانان گردان نگور شهرستان سرباز به دست گروهک تروریستی جیش‌العدل به گروگان برده شدند بعد از فعالیت‌ و رایزنی‌های زیاد در فروردین ۹۳ چهار نفر از آنها به آغوش خانواده بازگشتند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که گروهبان یکم جمشید دانایی‌فر از سوی افراد این گروهک به گروگان گرفته شد و وضعیت وی در هاله‌ای از ابهام بود، گفت: بالاخره با فعالیت‌ها و رایزنی‌های فراوان، مردم، مسئولان، مأموران انتظامی و امنیتی یکی از افراد این گروهک دستگیر و در بازجویی از وی محل جنازه مرزبان دانایی‌فر در خاک پاکستان شناسایی شد.

وی ادامه داد: پیکر شهید دانایی‌فر در روز اول فروردین سال‌جاری به داخل کشور منتقل شد و لحظاتی پیش توسط همسر و خانواده‌اش شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت استوار دوم جمشید دانایی‌فر به حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده ایشان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع این مرزبان شهید در روز چهارم فروردین مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) برگزار و در شهرستان هامون به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش پارس، پنج مرزبان جمهوری اسلامی ایران به نام های رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری ۱۷ بهمن ۹۲در منطقه مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند که ۲ روز بعد گروهکی تروریستی ، با انتشار تصاویر آنان، مسوولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

با پیگیری های صورت گرفته، چهار نفر از مرزبانان ایرانی از دست تروریست ها بدون برآورده شدن مطالبات شان رهایی یافتند اما همچنان سرنوشت گروهبان جمشید دانایی فر در ابهام قرار داشت.