به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)،‌ یگان‌هایی از نیروهای ارتش سوریه،‌منطقه حندرات را پس از متلاشی کردن آخرین گروه تروریستی به طور کامل پاکسازی کردند

تنگ تر شدن عرصه بر تروریست های تکفیری

با آزادسازی کامل منطقه حندرات، عرصه بر گروه های تروریستی تکفیری تنگ تر از قبل شد. یک منبع نظامی سوری گفت نیروهای ارتش پس از نابودی آخرین بازمانده‌های گروه های تروریستی تکفیری در منطقه حندرات در حومه شمالی حلب، مخفیگاه ها و استحکامات و جنگ افزارهای آن ها را منهدم کردند.

آزادسازی کامل منطقه حندرات به دستاوردهای ارتش سوریه در جنگ با تروریسم اضافه شده است. با سیطره کامل ارتش سوریه بر منطقه حندرات، یکی از مهمترین خطوط امدادرسانی به گروه های تروریستی تکفیری در شهر حلب قطع شد،‌تروریست هایی که از طریق ترکیه و جاده الکاستیلو وارد سوریه می شوند.

بر اساس این گزارش، گروه های تروریستی تکفیری در صفحات وابسته به خود در پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت شمار زیادی از اعضای خود از جمله یک تروریست سعودی به نام نشاء الشیبانی اعتراف کردند. الشیبانی یکی از سرکردگان جبهه تروریستی النصره در اطراف حندرات به شمار می رفت.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه به عملیات گسترده و دقیق خود در حومه حلب ادامه می دهند به طوری که یک منبع نظامی سوری از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های گروه موسوم به الجبهه الشامیه در اطراف تپه المضافه در شمال شرقی حلب خبر داده است،‌گروهی که از حمایت های رژیم آل سعود برخوردار است.

این منبع اظهار داشت یگان هایی از نیروهای  ارتش در عملیات دقیق علیه مخفیگاه ها و تجهیزات گروه های تروریستی، شماری از اعضای این گروه ها را در اطراف مزارع الملاح به هلاکت رساندند. همزمان برخی از تروریست ها در منطقه العویجه کشته و سلاح ها و مهمات آن ها منهدم شد.

این منبع همچنین از عملیات نیروهای ارتش در شهرک حریتان واقع در جاده بین المللی منتهی به خاک ترکیه اشاره کرد که خط اصلی نفوذ مزدوران و قاچاق سلاح و مهمات از خاک ترکیه به شمار می رود. در این عملیات شماری از تروریست ها کشته و زخمی و سلاح های آن ها منهدم شد.

این منبع خاطر نشان کرد در حملات متمرکز ارتش در غرب فرودگاه النیرب علیه مواضع تروریست ها، شماری از آن ها به هلاکت رسیده و تجهیزات آن ها منهدم شد.گروه های تکفیری که در شهرک کفرحمره در حومه شمال غربی حلب فعال هستند،‌ در عملیات نیروهای ارتش سوریه، متحمل خسارت ها و تلفات سنگین شدند.

روز گذشته نیز در عملیات ویژه نیروهای ارتش در شهر بزاعه و اردوگاه حندرات در حومه حلب، شماری از اعضای گروه‌های تروریستی به هلاکت رسیدند و سلاح ها و مهمات آن‌ها منهدم شد.

هلاکت تروریست های النصره در حومه درعا

در حومه درعا نیز نیروهای ارتش در ادامه عملیات پاکسازی آن از لوث تروریست های تکفیری و نجات مردم از شر آن ها که از خارج برای پیوستن به جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری وارد می شوند، شماری از آن ها را به هلاکت رساندند.

سانا به نقل از یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش پس از زیر نظر گرفتن تحرکات تروریست‌ها در جاده شهر درعا-خراب الشحم در جنوب درعا در یک عملیات ویژه،‌شماری از آن ها را به هلاکت رساندند. در این عملیات، سه خودرو حامل سلاح و مهمات تروریست‌ها منهدم شد.

شهرک خراب الشحم در نزدیکی روستای الطره اردن، گذرگاه اصلی برای نفوذ تروریست ها و قاچاق سلاح به سوریه به شمار می رود که از حمایت رژیم های عربی و برخی کشورهای منطقه ای برخوردار است. تروریست ها از ترس ضربات ارتش سوریه در داخل غارها و کوهستان ها مخفی شده‌اند.

منبع سوری تاکید کرد نیروهای ارتش سوریه در عملیات دقیق خود در روستای صیدا در شرق شهر درعا، ده ها تروریست وابسته به گروه تروریستی موسوم به لواء شهداء یرموک را به هلاکت رسانده و سلاح‌ها و مهمات آن‌ها را منهدم کردند.

این منبع همچنین از عملیات نیروهای ارتش علیه گروه‌های تروریستی تکفیری و کشته و زخمی شماری از اعضای این گروه‌ها در پل روستای الغاریه غربی در حومه شمال شرقی درعا خبر داد.

از سوی دیگر عملیات پیگرد تروریست‌هایی که شهرک کفرناسج را به عنوان مخفیگاه و محلی برای اقدامات جنایتکارانه خود انتخاب کرده‌اند، ادامه یافت که طی آن شماری از اعضای جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی کشته و سلاح‌ها و مهمات آن ها منهدم شد.

روز گذشته نیز در عملیات نیروهای ارتش در منطقه الشیخ مسکین و جاده الحراک الکرک، بصر الحریر، سملین،‌ زمرین، عقربا و الحاره شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند. نیروهای ارتش همچنین حمله تروریست ها به شهرک نامر را دفع کردند.

یک منبع سوری اعلام کرد نیروهای ارتش در عملیات موفقیت آمیزی که در جنوب مسجد بلال حبشی و اطراف مسجد الخلیل در درعاالبلد انجام دادند، شماری از تروریست های جبهه النصره و گروه های موسوم به لواء توحید الجنوب،‌کتائب مجاهدان حوران و کتیبه مدفعیه سجیل(توپخانه سجیل) را به هلاکت رساندند.

به گفته این منبع، در عملیات دقیق نیروهای ارتش در حومه درعا، شماری از اعضای گروه های تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی را به هلاکت رساندند.

این منبع از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌های وابسته به جبهه النصره و انهدام سلاح‌ و مهمات آن‌ها در عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های آن ها در خربه الحجاجیه در شمال شرق شهر نوی خبر داد.

به گفته این منبع، در عملیات ارتش علیه گروه های تروریستی تکفیری در تپه استراتژیک حمد واقع در جاده مواصلاتی شهرهای نوی و الشیخ مسکین، شمار زیادی از اعضای این گروه ها به هلاکت رسیدند.

این منبع اظهار داشت نیروهای ارتش پس از رصد کردن و پیگیری تحرکات گروه های تروریستی تکفیری بین روستاهای الغاریه الغربیه و الغاریه الشرقیه در شمال شرقی شهر درعا، شماری از اعضای این گروه ها کشته شدند.

مواضع تروریست‌ها در حومه ادلب در هم کوبیده شد

عملیات موفقیت آمیز نیروهای ارتش در حومه ادلب و درهم کوبیده شدن مواضع تروریست های تکفیری از دیگر اخبار مربوط به سوریه است.

بر اساس این گزارش، در عملیات ویژه نیروهای ارتش علیه مخفیگاه ها و تحرکات گروه های تروریستی و خطوط امدادرسانی آن ها از سمت ترکیه، شمار زیادی از تروریست های جیش الاسلام و احرارالشام در دیرالزغب بین ادلب و الفوعه به هلاکت رسیدند.

سانا به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد یک یگان از نیروهای ارتش، شمار زیادی از تروریست های مسلح را در حملات گسترده به مواضع آن ها در روستای جداربکفلون در جنوب ادلب به هلاکت رساندند. تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه ها همچنان به ارتکاب جنایت علیه مردم این مناطق ادامه می دهند.

در حومه غربی ادلب، روستای عین البارده در نزدیکی جسرالشغور شاهد چندین ضربه سنگین به مخفیگاه های گروه موسوم به کتیبه اسمامه بن زید بود،‌جای که تروریست های مزدور از سمت ترکیه به این منطقه نفوذ می کنند. در این عملیات شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

تروریست ها در پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت چند تروریست عضو گروه موسوم به کتیبه احرارالشام اعتراف کرده اند.خبر دیگر اینکه شمار زیادی از تروریست ها در ابوالضهور،‌تل(تپه) سلمو و ام جرین در منطقه ابوالضهور در شرق ادلب در خلال عملیات ارتش سوریه  به هلاکت رسیدند.

عملیات ارتش برای پاکسازی این منطقه از لوث تروریست های جبهه النصره و گروه موسوم به احرارالشام پس از فروپاشی آن ها در منطقه و ضربات محکم یگان های حمایت از فرودگاه ابوالضهور ادامه دارد.

خبر دیگر اینکه شمار زیادی از تروریست های گروه موسوم به احرار الشام و گروه جیش الاسلام در دیرالزغب که بین شهر ادلب و شهرک الفوعه واقع است،‌به هلاکت رسیدند. این مناطق در معرض حملات تروریستی مستمر قرار داشتند که با مقاومت مردم و عملیات مستمر ارتش علیه مخفیگاه های آن ها،‌این حملات با شکست روبرو شده است.

سانا همچنین از اشاره پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت یک افسر سازمان اطلاعات ترکیه به نام نجم الدین یلماظ و سرکرده گروه موسوم به فوج صلاح الدین ملقب به ابوهمام الترکمانی در شهرک کفرتخاریم در حومه ادلب خبر داده است.

هلاکت شمار زیادی از تروریست های داعشی در حمص

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش،‌مخفیگاه ها و مراکز تجمع تروریست ها را در الرستن در هم کوبیدند. در جباب حمد و رحوم در حومه شرقی حمص هم شماری از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند.