به گزاش پارس به نقل از ایسنا، در بخش‌هایی از متن این نامه خطاب به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی آمده است:
 
بی‌شک یکی از مهمترین عناصر انسجام و پویایی جوامع، وجود احساس امنیت و عدالت اجتماعی میان شهروندان آن است؛ چراکه در اثر نبود این دو مقوله در حیات اجتماعی افراد، تنش، اضطراب و برخوردهای گروهی شدت گرفته، وحدت ملی و آرامش روانی مخدوش می‌شود.
 
در ماه‌های اخیر شاهد رفتارهایی غیرقانونی از جانب جمعی بوده‌ایم که اصول متعدد قانون اساسی به عنوان میثاق ملی را نقض می‌کند. کار را به جایی رسانده‌اند که نماینده‌ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر علی مطهری نیز از تعرض اینان مصون نمی‌مانند.
 
در صورت تداوم چنین رویه‌هایی در جامعه و عدم واکنش مناسب مراجع مسئول، ممکن است شاهد تغییر چهره‌ آرام سیاسی کشور به فضایی تنش‌آلود و پرآشوب باشیم که یقیناً به نفع مصالح انقلاب و کشور نیست. همچنان که تاریخ معاصر نشان داده، عدم برخورد با چنین افرادی موجب قدرت‌گرفتن هرچه بیشتر آنان می‌شود و این آتشی‌ست که دیر یا زود دامنگیر دیگران نیز خواهد شد.
 
اینک ما دانشجویان به عنوان فرزندان انقلاب اسلامی، دست دادخواهی خود را به سوی حضرتعالی دراز کرده و از شما به عنوان تنها مرجع و ملجأ قانونی خود، خواستاریم که بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع در جامعه و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور اقدامات لازم را به عمل آورید.