به گزارش پارس، اکبر خوش کوشک، مامور اطلاعاتی سابق در گفت وگو با هفته نامه «صدا» از پشت پرده پرونده های بسیاری صحبت کرده و خبر داده است که وزارت اطلاعات زمینه بازگشت رضا پهلوی به ایران را فراهم کرده بود اما اطرافیانش او را منصرف کرده بودند.

اکبر خوش کوشک در مصاحبه با صدا با اشاره به تسلط وزارت اطلاعات بر تلویزیون‌های فارسی زبان گفته است: درخصوص بازگشت افرادی که در خارج از کشور بودند و می‌خواستند به ایران برگردند، آقای علیرضا نوری‌زاده خیلی با ما همکاری می‌کرد.
همچنین افرادی مثل شهرام همایون، ضیا اتابای و غیره. تمام تلویزیون‌های فارسی زبان خارج از کشور به جز بی بی سی و صدای آمریکا از همان موقع تحت نظارت جمهوری اسلامی هستند. به جمهوری اسلامی فحش هم می‌دهند!! اما کارهای لازم را هم انجام می‌دهند.
وی ضمن توضیح درباره نحوه کمک به بازگشت افرادی که در خارج بودند و می‌خواستند به ایران بازگردند، با بیان اینکه هر کس که قصد برخورد نظامی با جمهوری اسلامی را نداشته باشد آزاد است، خبر داده است: ما با یک واسطه به رضا پهلوی هم وصل شدیم. رضا پهلوی گفت اجازه دهید به ایران برگردم. این را برای اولین بار می شنوید. رضا پهلوی خیلی برای آمدن به ایران آماده بود. اما اطرافیانش منصرفش کردند. الان هم رضا پهلوی در کنترل جمهوری اسلامی است.

ما دیگر در جمهوری اسلامی مخالف مسلح نداریم
خوش‌کوشک در این مصاحبه گفته است: یک اشتباهی در ابتدای انقلاب شد و آن این بود که آمدیم سران ارتش شاه را اعدام کردیم. این ها نباید اعدام می شدند. ارتشبد نصیری می گفت این کشور قانون اساسی و پادشاه داشت و من سرباز آن قانون اساسی و شاه بودم، شما بیایید قانون اساسی تدوین کنید ما سرباز آن قانون اساسی می شویم. آن موقع ما در شور انقلابی بودیم و آنها را اعدام کردیم که اشتباه بود. فراموش نکنیم که خیلی از خلبان های نیروی هوایی که در جنگ شهید شدند در کودتای نوژه دستگیر شده بودند. این ها را دستگیر کردیم و در جنگ از آنها استفاده کردیم و خیلی هم کمک کردند، فقط سپاه که در جنگ نبود.
وی همچنین بیان کرده است: بعد از انقلاب ۶ میلیون نفر از کشور خارج شدند. نظر  ما این بود که اینها به کشور رفت و آمد کنند. الان هم به اینها شناسنامه می دهند. خدمت سربازی را به اینها می فروشند و کارت پایان خدمت می دهند. الان خیلی ها به کشور می آیند و می روند. شیوه ما همیشه جذب اینها بود. خیلی از اینها جذب شدند و الان عامل ما هستند. جذب ما شدند و برای ما کار فرهنگی می کنند.
خوش کوشک در این مصاحبه به خروج خیلی راحت شاپور بختیار از کشور اشاره کرده و گفته است که قتل شاپور بختیار دعوای خانوادگی بوده است و روی این موضوع بررسی شده است.
او درباره تصمیم فرخزاد برای بازگشت به ایران با پاسپورت قانونی و کمک وزارت اطلاعات برای بازگشت وی، به نحوه قتل او اشاره و بیان کرده است: آقای نوری زاده می داند چه کسی فرخزاد را به قتل رسانده است. آمدن فرخزاد به ایران باعث سرشکستگی اپوزیسیون می شد.
خوش کوشک در مصاحبه با صدا همچنین از بازنشستگی و بازداشت خودش گفته و یادآور شده است: من قصد نداشتم بازنشسته بشوم اما اقای احمدی نژاد من را از طریق آقای محسنی اژه ای به زور بازنشسته کرد. ایشان از سال ۸۴ که رییس جمهور شد فشار آورد که من بازنشسته شوم.
آقای احمدی نژاد برای شهرداری تهران به خاطر پرونده سوآپ نفت در اردبیل رد صلاحیت شده بود. آقای ناطق نوری از آقای یونسی خواهش می کند که احمدی نژاد را تایید صلاحیت کند که آقای یونسی ایشان را تایید می کند. قبل از اینکه احمدی نژاد رییس جمهور شود من با ایشان بر سر پرونده زمین های امید درگیری داشتم. ایشان که رییس جمهور شد دائم فشار می آورد که من نباشم تا اینکه به زور در اوایل نیمه دوم سال ۸۶ من را بازنشسته کردند.
او درباره نفوذ داعش هم صحبت کرده و در جایی از مصاحبه با تاکید بر اینکه «ایران در خطر نفوذ داعش نیست» توضیح داده است: تعدادی از کردستان و بلوچستان قصد داشتند به داعش بپیوندند که در مرز دستگیر شدند.
خوش کوشک در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی کنترل جمعیت افغان و پیشگیری از عضوگیری داعش از ایران گفته است: هرجایی که مثلا ۱۰۰ نفر آدم تردد دارد، قطعا بدانید که ۵ نفر آدم ما هستند. افغانی هم باشند قضیه همین طور است. اصلا نمی شود اینطور نباشد.
او در پایان این گفت وگو ماجرای خروج گوگوش از ایران را نیز شرح داده و بیان کرده است: وزارت اطلاعات همان طور که دنبال این بود کسانی که از کشور خارج شدند به ایران برگردند، دنبال این هم بود کسانی هم که در داخل کشور سرشناس و شاخص هستند از کشور خارج شوند و به اروپا و آمریکا بروند. یکی از این افراد، گوگوش بود. سعید امامی با مسعود کیمیایی و گوگوش صحبت کرد که گوگوش را بفرستیم به خارج از کشور. وزارت اطلاعات می خواست گوگوش از ایران برود تا نگویند که در ایران زندانی است. مسعود کیمیایی قبول نکرد. بعد از اینکه سعید امامی از دنیا رفت، مسعود کیمیایی موافقت کرد و گوگوش از کشور خارج شد که البته گوگوش در آمریکا گیر امیر قاسمی افتاد و امیر قاسمی پول گوگوش را خورد. ما همان طور که گروه‌های موسیقی را به خارج از کشور می فرستادیم و به طور غیرمستقیم که خودشان هم متوجه نشوند پولشان را می‌دادیم، تصمیم گرفتیم گوگوش هم از کشور خارج شود تا این طور تبلیغ نشود که ایران کشوری بسته است و اینها در ایران زندانی هستند.