شاید به زعم عده زیادی از مردم پانزده سال حبس و ... برای آدم ... چون مهدی هاشمی، حکم کمی باشد و حتی بعضی انتظار اعدام را هم برای این فرد داشته باشند!

اگر چه همه می دانیم نقش مهدی هاشمی در فتنه گری های سال 88 به عنوان ... فتنه مسئله ای غیر قابل انکار است و حتما وی به واسطه جریان فتنه در خون ریخته شده جوانان و اجحافی که در حق ملت ایران شد، سهمی چشم گیر دارد و حتی اکثر ملت ایران از کاسبی های غیر قانونی وی در حوزه های مختلف اقتصادی در دوران سازندگی و اصلاحات با خبرند اما آنچه که در این محاکمه به آن پرداخته شد جرم هایی ست که از آن مستندات حقوقی و قضایی وجود دارد و الزاما تمام حق مهدی هاشمی در این حکم نیست و طبیعتا نباید از قوه قضاییه هم انتظاری جز این داشت که بر اساس قانون، شرع و عدالت حکم دهد.

عدالت اگرچه در بسیاری از موارد شیرین است اما در بعضی از موارد هم شاید به مذاق من و شما تلخ باشد! لیکن در مجموع مفید است.

بی شک مهمتر از میزان محکومیت مهدی هاشمی، اصل محکوم شدن فرزند هاشمی رفسنجانی به اتهام مفاسد اقتصادیست. چیزی که بیش از 20 سال است آن را فریاد می زنیم و حالا قوه قضاییه بخشی از این حقیقت را ثابت نمود.