به گزارش پارس به نقل از شبکه خبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ناوگان شمالی و واحدهای چترباز نیروی دریایی این کشور به صورت از پیش اعلام نشده دستور داده است به حال آماده‌ باش کامل درآیند.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه دستور آماده‌ باش ناوگان شمالی نیروی دریایی و یگان‌ های چترباز را به عنوان بخشی از رزمایش‌های غیرمنتظره اعلام کرده است. طبق این دستور، حدود 40 هزار سرباز، 41 کشتی جنگی و 15 زیر دریایی به حالت آماده‌ باش در می‌ آیند.

در همین حال وزیر دفاع روسیه گفت تهدیدهای تازه برای امنیت روسیه، این کشور را وادار کرده است تا توانایی های نظامی خود را افزایش دهد.

سرگئی شویگو تاکید کرد: چالش‌ها و تهدیدهای تازه علیه امنیت نظامی ما را وادار کرده که نیروهای مسلح ما توانمندی‌ های نظامی خود را ارتقا دهند. مسکو بارها تمرین و گسترش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای خود را محکوم کرده است.


روابط مسکو و غرب از زمان آغاز درگیری‌ ها در شرق اوکراین رو به وخامت گذاشته است. واشنگتن و بروکسل مسکو را به مداخله در ناآرامی‌ های اوکراین متهم می‌ کنند و اتباع روسیه یا چهره‌ های طرفدار آنان را هدف تحریم‌ هایی قرار داده‌ اند. با وجود این مسکو این اتهامات را رد می‌ کند.