به گزارش پارس به نقل از فارس ، یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که عربستان آشکارا از آمادگی کشور برای فروش نفت به اسرائیل خبر داده است.

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل الیوم»، نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد که «تامر باردوزار» رئیس دستگاه جاسوسی موساد دسامبر گذشته به ریاض سفر کرده بوده و با همتای سعودی خود دیدار کرده است.

بر اساس این خبر همکاری‌های عربستان و رژیم صهیونیستی که سالها به صورت پنهانی صورت گرفته علنی شده و بعید نیست که در مدت زمان کوتاهی همکاری نفتی ریاض و تل‌آویو آغاز شود زیرا مقامات سعودی آشکارا از علاقه خود برای فروش نفت به اسرائیل خبر داده‌اند.

«یاشوع تتیالباوم» کارشناس مرکز مطالعات استراتژیک «بیگن سادات» اعلام کرد که تلاقی منافع اسرائیل و عربستان در صورتی که تل‌آویو متعهد شود تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد، ممکن است به کمک‌های مهمی از سوی ریاض به اسرائیل منجر شود.

بعد از افزایش احتمال ایجاد توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران، عربستان به تکاپو افتاده و با تهدید‌های مختلف تلاش می‌کند سیر ایجاد توافق با ایران را کُند کند.

در همین راستا گزارش‌ها حاکی است که ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران و تبدیل شدن عربستان به قدرتی اتمی در منطقه از اقداماتی است که این کشور در مقابله با آنچه «تهدید ایران» می‌خواند اتخاذ کرده است.