به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که عازم لوزان سوئیس شده است در هواپیما و خطاب به خبرنگاران ایرانی گفت: ما انتظار داریم طرف مقابل قوی‌تر باشد.

ظریف با اشاره به مذاکرات پیش‌رو گفت "احتمالا روز سه‌شنبه نشستی در سطح مدیران کل بین طرفین برگزار می‌شود."

به گفته وی، "برخی سروصداهایی که هفته پیش شنیدیم تبلیغاتی بیش نبوده‌اند."

"باید مشخص باشد که آن‌ها چگونه می‌خواهند تمام تحریم‌ها لغو کنند و تضمین آن چیست. اگر اراده سیاسی طرف مقابل مانند ما باشد، دستیابی به توافق دشوار نخواهد بود. من امیدوارم که بازی سیاسی هفته پیش (نامه سناتورهای جمهوری‌خواه) طرف مقابل را تضعیف نکند، آن‌ها در مذاکرات باید قوی‌تر باشند."

"اهمیتی به ضرب‌الاجل کنگره نمی‌دهیم، ما در وین توافق کردیم تا انتهای مارس تنها به راه‌حل‌ها دست یابیم، نه توافق جامع را."

"هیچ توافق جزئی با کلی وجود ندارد، در هر شرایطی ما باید در مورد تمام جزئیات توافق کنیم. گام بعدی تدوین متن توافقنامه است، اما به معنای این نیست که ما توافق کلی و جزئی داشته باشیم. مسائل فنی امروز و از سوی مقامات ارشد ایرانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد اما من می‌توانم بگویم که به راه‌حل‌ها خیلی نزدیک شده‌ایم."

ظریف در ادامه افزود: "اگر منظور شما از موضوعات کلی برنامه غنی‌سازی، نگه‌داشتن تأسیسات، و لغو تحریم‌ها است، بله ما از پیش درباره آن‌ها توافق کرده‌ایم."

به گفته وی: "اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، دستیابی به توافق طی این دور از مذاکرات مطمئنا امکان ‌پذیر است."

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ پرسشی در مورد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، پاسخ داد: "قوانین بین‌المللی از سوی مقامات آمریکایی وضع نشده‌اند، قوانین بین‌الملل روشن هستند. پس از مناقشات دو سه هفته اخیر، جهان درک کرده است که ایران به دنبال راه‌حل است."

ظریف با اشاره به نامه سناتورهای آمریکایی گفت: "این نامه در تاریخ آمریکا و در تاریخ دیپلماسی بین‌المللی امری بی‌سابقه بوده است."