یک پایگاه خبری-تحلیلی صهیونیستی در گزارشی با اشاره به رونمایی از موشک مدرن «سومار» توسط جمهوری اسلامی تاکید کرد که رونمایی از این موشک ایران را در میان قدرت‌های برتر تکنولوژی موشکی جهان قرار داد.
به گزارش پارس به نقل از فارس، پایگاه خبری-تحلیلی «آویتیشن ویک» در گزارشی با اشاره به رونمایی از موشک مدرن «سومار» توسط جمهوری اسلامی تاکید کرد که رونمایی از این موشک ایران را در میان قدرت‌های برتر تکنولوژی موشکی جهان قرار داد
این پایگاه اینترنتی که به طور تخصصی در زمینه تسلیحات است، تصریح می‌کند که موشک‌های سومار در کلاس موشک‌های کروز با بردی 2000 کیلومتری است، تاکید می‌کند که این مدل از موشک‌ها یک جهش در رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه است.
آویتیشن ویک می‌افزاید: منابع اطلاعاتی در غرب باور دارند که سومار، ایران را در جمع اصلی‌ترین کشورهای صاحب تکنولوژی موشکی در جهان قرار می‌دهد.
این پایگاه در ادامه با اشاره به اینکه ایران تا سال 2012 توانایی در زمینه تولید موشک‌های کروز را مخفی می‌کرد تصریح کرد که بررسی تصاویر پخش شده از این موشک نشان می دهد که سومار 6 متر طول و بیش از 1210 کیلوگرم وزن دارد و با سیستم های ناوبری از راه دور هدایت می‌شود.
آویتیشن ویک در ادامه سومار را عامل نگرانی اسرائیل عنوان می‌کند و تاکید می کند که سیستم دفاع موشکی اسرائیل باید برای مقابله با این نوع از موشک اماده شود.