به گزارش پارس، سیدسعید افجه‌ای در بیانیه ای خطاب به هواداران استقلال در خصوص اتفاقات اخیر توضیحات مبسوطی ارائه کرد:

در این بیانیه آمده است:

ضمن عرض سلام و ارادت خدمت آبی دلان عزیز باشگاه محبوبم، همان طوری که همه هواداران محترم به عنوان مالکان اصلی باشگاه استقلال استحضار دارند از اوایل هفته گذشته متاسفانه اقداماتی که از سوی برخی دوستان مسؤول علیه بنده صورت گرفت، اکنون که مسابقه هفته بیست و سوم به پایان رسیده و قبلا نیز اعلام کرده بودم به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و بهانه تراشی های بیش از پیش علیه اینجانب انتشار این پیام و دفاع از جایگاه و حیثیت خودم را به این هفته موکول کردم.

بدینوسیله بنده به عنوان یک شخصیت حقیقى و نه از سوى باشگاه به پیشگاه هواداران میلیونی استقلال عرض می‌کنم که به صورت کاملا غیرحرفه ای و خلاف قانون،شرع و عرف یکسری حرفهای بی پایه و اساس درباره بنده زده شد که آقایانی که سابقه پنجاه ساله در ورزش کشور را دارند،به منظور تحت الشعاع قراردادن اقدامات غیر منطقی خودشان و بدون اینکه زحمت مطابقت اظهارات خود با قانون را بکشند،به رغم وجود کارشناسان خبره که به راحتی در دسترس داشتند، راساَ اقدام به اعلام عزل بنده از سخنگویی باشگاه و متعاقب آن ادعایى مبنی بر برکناری اینجانب از عضویت در هیئت مدیره باشگاه را به اطلاع عموم رساندند،البته همه این تصمیمات فقط منحصر به نامه ای است که در سربرگ باشگاه درج و به امضای مدیرعامل رسیده است.

افجه ای در بیانیه خود تاکید کرده است:در این نامه اشاره شده که از تاریخ ۹۳/۱۲/۱۷ بنده هیچ سمتی به عنوان عضو علی البدل و سخنگو نخواهم داشت،( بنده و افشارزاده به عنوان اعضای علی‌البدل هستیم) لذا به منظور اطلاع عموم هواداران عزیز اشاره به نکاتی که از نظر مفهومی منطبق با قانون تجارت و قوانین جاری کشور و نیز اساسنامه باشگاه میباشد را به صورتی که برای اکثریت مخاطبین محترم قابل استفاده باشد به استحضار می رساند.

الف- انتخاباتی که در داخل هیئت مدیره صورت می پذیرد مانند انتخاب مدیرعامل،رییس هیئت مدیره و بقیه سمت ها با رای و تصویب اکثریت اعضا انجام می پذیرد و به تبع آن عزل هر یک از اعضا باید فقط از طریق مشابه یعنی اخذ آرای اکثریت اعضا صورت بپذیرد و هیچ یک از اعضا نمی توانند به تنهایی اقدام به عزل عضو دیگر از سمتی که در هیئت مدیره دارد نماید.

ب- اعضای هیئت مدیره شرکت های سهامی خاص بوسیله مجمع عمومی قابل عزل هستند.

ج- اعضای هیئت مدیره چه به تنهایی و چه با اخذ اکثریت آرا حق درخواست و یا پیشنهاد عزل عضو دیگر از مجمع را ندارند

با توجه به نکات مذکور که با قوانین جاری کشور مطابقت دارند، ادعای به اصطلاح عزل اینجانب از سخنگویی باشگاه را رسانه اى فرمودند در حالیکه هنوز جلسه هیئت مدیره تشکیل نشده و مصوبه ای در این خصوص وجود ندارد غیر قانونی است و انحراف از قوانین جاری کشور توسط مدیرعامل باشگاه که فردی با تجربه میباشد غیر منطقی و عجیب بنظر می‌رسد،بدیهی است چنانچه پس از تشکیل جلسه آتی، اعضای محترم به این نتیجه برسند که عضو دیگری این مسوولیت را بپذیرد،بنده نه تنها از چنین تصمیمی استقبال می کنم بلکه سپاسگزار برادری هستم که این وظیفه پر استرس و خطیر را به عهده گرفته و این مسئولیت سنگین را از دوش بنده بر دارد.

لازم به توضیح است که اینجانب در جلسات متعددی پیشنهاد داده ام که مسوولیت سخنگویی را فرد دیگری بپذیرد که هیچ یک از اعضایی که فقط عضو هیئت مدیره هستند و سمت دیگری ندارند تاکنون در این خصوص قبول مسوولیت نکرده اند،بنابراین بنده کماکان بصورت رسمی و قانونی عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه هستم.

لازم به ذکر است که اینجانب عمری را با رعایت کامل قوانین حاکم بر کشور گذرانده و همواره قانونمداری را سر لوحه کارهای خویش قرار داده ام و تابع مقررات جاری کشور بوده و خواهم بود ،لذا هر تصمیمی که اعضای محترم مجمع اتخاذ و به بنده ابلاغ بفرمایند و تشریفات مرتبط با این موضوع سپری گردد اطاعت کرده ( سمعا و طاعتا ) و همچون سه دهه گذشته به لحاظ عشق و تعصبی که قلباَ به استقلال داشته و خواهم داشت به عنوان عضو کوچکی از هواداران خانواده بزرگ استقلال همواره در کنار و در خدمت تیم محبوبم خواهم ماند. عدم رعایت اصول قانونی و پایبند نبودن به رسم جوانمردی و صداقت از سوی دوستانی که به رغم داشتن تجارب ورزشی با حیثیت و آبروی افراد بازی میکنند مایه بسی تاسف است و هرگز نمی‌تواند خللی در عشقی که به استقلال دارم ایجاد نماید. بهتر است هواداران ارجمند بدانند آقایانی که شروع کننده و باعث برخوردهای ناشایست هستند باید پاسخگو باشند. رفتاری که از مدیرعامل باشگاه با خبرنگار محترمی که در حال مصاحبه کردن با او بود سر زد و سوژه مضحکی به دست رسانه های داخلی و خارجی داد مسلما در شان یک مدیر با سابقه و عنوانی که یدک می‌کشد نبود. چگونه است که ظرف یکی دو روز اقدامی هر چند ناچیز که بنده بعنوان قدردانی از این عزیزان انجام دادم، یک اقدام غیرضروری جلوه داده می‌شود و به صورت خودجوش!!! برخی مصاحبه می‌کنند و یک کار خیر و پسندیده را به تمسخر گرفته و سنت حسنه هدیه دادن را زیر سوال میبرند؟ آیا بزرگنمایی بیش از حد این مساله که به راحتی بعنوان یک کار منفی مطرح می‌شود و بلافاصله برخوردهای غیرحرفه ای و ناپسند رسانه ای میشود و حتی رسانه ملی متناوباَ به اعلام خبر برکناری بنده می‌پردازد شایسته است؟

هواداران استقلال بدانند که سرو صدای بی موردی که آقایان به راه انداخته اند تنها جهت تحت الشعاع قرار دادن اتفاقاتی بود که از سوی خودشان بوقوع پیوست و انتظار داشتند خبر آن ظرف دو روز در سایه عزل غیر قانونی بنده پنهان شود که اینچنین نشد، در صورتی که اگر کمی تامل و تدبیر در این قضیه بکار گرفته می‌شد همانند موارد بسیاری که با درایت اعضای محترم هیئت مدیره در جهت حفظ آرامش تیم قبل از رسانه ای شدن موضوع در داخل خانواده استقلال براحتی قابل حل و فصل بود.

سروران و هواداران عزیز ،بدانید اقداماتی که علیه بنده صورت پذیرفت از سوی کسانی است که به منظور حفظ جایگاه خود و بدون توجه به تبعاتی که اینگونه اقدامات ممکن است بدنبال داشته و نهایتاَ منجر به آسیب رسانی ناخواسته به تیم و باعث بر هم زدن تمرکز بازیکنان شود و نیز احتمال وارد نمودن خدشه ای به آبروی افراد نیز وجود دارد. به نظر میرسد ماندگاری برای ایشان در اولویت قرار دارد نه موفقیت مجموعه بزرگی چون استقلال .اظهارات مدیریت باشگاه مبنی بر اینکه به بنده تذکر داده اند که مصاحبه نکنم و نیز فرموده اند که اعمال افجه ای باعث عزل وی گردیده برای ایشان بار حقوقی به دنبال دارد و بنده درقبال اینگونه برخوردها و در جهت اعاده حیثیت سکوت نخواهم کرد ،مسلما ایشان باید اظهاراتشان را ثابت کنند.

تاسف بنده از این است که در شرایط فعلی مدیریت باشگاه نسبت به رعایت مسائل فرهنگی ،صداقت،معرفت بی تفاوتی را پیشه کرده اند و به رغم وجود افراد خبره با سابقه درخشان و دلسوز و فنی در هیات مدیره محترم ، مدیریت باشگاه اعتقاد چندانی به مشورت گرفتن از ایشان را ندارند و اعضای هیات مدیره تنها به خاطر سن و سال ایشان مراعات کرده و سکوت می‌کنند اینجانب نیز به لحاظ رسانه ای کردن یکسری مسایل که به جایگاه حقیقی و حقوقی ام لطمه زده است، ناگزیر به تنظیم و انتشار این پیام گردیدم.ایشان عنوان کرده اند که افجه ای زیاد مصاحبه می‌کند و اظهار نظرهای بنده را تنش زا و حاشیه ساز مطرح کرده اند لذا در پاسخ به این اظهارات که به ناحق متوجه بنده گردیده ذکر مطالب زیر را ضروری می‌دانم:

۱- انتخاب بنده بعنوان سخنگوی هیئت مدیره و باشگاه که در اولین جلسه شروع بکار هیئت مدیره انجام شد، بدلیل انصراف بزرگانی چون آقای پورحیدری و معینی و دیگر اعضای غیر موظف از قبول این مسئولیت بود که نهایتاَ این تکلیف با رای اکثریت مطلق به بنده محول شد.

۲-آقایانی که ادعا دارند بنده زیاد مصاحبه کرده ام ،خودشان چندین برابر من مصاحبه کرده اند و در کل به کسی که منتخب هیئت مدیره به منظور پاسخگویی به رسانه های محترم، انتشار گزارش جلسات هیئت مدیره و اعلام مواضع رسمی باشگاه می‌باشد نمی‌شود گفت سخنگو باش و مصاحبه نکن !!!.

۳-اگر بنده دنبال مطرح شدن بودم ،حدود سه دهه پیش که مقیم امارات بودم و نیز به لحاظ سنی جوانتر بودم و هم در اختیار گرفتن سمت‌های اینچنینی به مراتب بیشتر قابل دسترس بود به راحتی اینکار را می‌کردم ولی از همان زمان تا سال گذشته که از دوبی به ایران مراجعت کردم، همواره حداقل بیست وپنج سال است که در کنار استقلال بوده و در شادی‌ها و غمهای استقلال سهم کوچکی داشته ام ،و هرگز اجازه سهم خواهی و مطرح شدن را به خود ندادم و مخلصانه هر کاری از دستم بر می‌آمده برای تیم محبوبم انجام داده ام صحت این ادعا را همه می‌توانند از بزرگوارانی نظیر آقایان اولیایی، قریب،فتح الله زاده، واعظ آشتیانی، پورحیدری ،بهتاش فریبا، امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان جویا شوید، البته اسطوره های مرحوم باشگاه مانند ناصر حجازی و غلامحسین مظلومی هم می‌توانستند به نامبردگان اضافه شوند،خدا رحمتشان کند.

در خاتمه ضمن عرض پوزش از طولانی شدن این مرقومه ، اعلام می‌کنم که استقلال هواداران آگاه و هوشمندی دارد و بهترین قاضی برای تشخیص مقصر اتفاقات اخیر هستند و نهایتا همین که این عزیزان متوجه شوند که حق با چه کسی است ، برای من کوچکترین، بزرگترین انگیزه و فصل الخطاب است.

با سپاس از همه استقلالی های عزیز سید سعید افجه ای