به گزارش پارس به نقل از کیهان، تلگراف در تحلیلی با بیان اینکه نیروی اپوزیسیون مخالف بعد از حوادث ۲۰۰۹ تحلیل رفته، می‌نویسد: بسیاری از مخالفان سبز روحانی را مقصر می‌دانند. آناهیتا یکی از سبزها می‌گوید وقتی خواسته‌های شما پیش نمی‌رود معلوم است که افسرده می‌شوید. ما ۵ سال پیش در خیابان رویاهای دور و درازی داشتیم اما حالا دیگر رمقی برای رفتن به خیابان و داد زدن نداریم.
تلگراف از قول یکی از اعضای حزب مشارکت نوشت: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای پیش از آغاز فعالیت دوباره در انتخابات سال بعد مجلس مهم است.
این روزنامه می‌افزاید: بسیاری از عوامل مؤثر بر جنبش سبز در خارج از مرزهای ایران شکل می‌گیرد، جنگ داعش در عراق و سوریه که ایران در آن فعالانه از مبارزان ضد داعش حمایت می‌کند حاکمیت را در ایران قوی‌تر کرده که به ضرر مخالفان است. داعش وحشیانه در آن طرف مرزهای ایران خونریزی کرد. این وحشتناک است زیرا بی‌ثباتی خیابانی به معنای کاهش امنیت و ثبات است.
همه اینها تأثیر ناخوشایندی بر جنبش سبز گذاشته و انگیزه عمومی را کاهش داده است.
یادآور می‌شود به هنگام اوج‌گیری فتنه گروه‌های تروریستی و تکفیری (نظیر داعش و جبهه النصره)، گروهک شورای هماهنگی سبز همنوا با آمریکایی‌ها مدعی شد اسد باید برود. این در حالی بود که اعضای سازمان منافقین نیز به تروریست‌ها در سوریه و عراق پیوسته بودند.