به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس شورای قطر با اشاره به نقش کشور قطر در ایجاد آرامش در منطقه گفت: ما علاقه‌ داریم که همکاری‌های دو پارلمان ایران و قطر گسترش یابد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشور قطر در منطقه نقش مهمی دارد. باید همکاری‌های پارلمانی و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور ایران و قطر گسترش یابد. استفاده از تجربیات میان دو کشور ایران و قطر ضروری است. امیدوارم این سفر باعث رشد همکاری‌های اقتصادی و پارلمانی و همچنین سایر حوزه‌ها میان دو کشور شود. من فکر می‌کنم ایران و قطر در ایجاد امنیت پایدار در منطقه نقش مهمی دارند.
 
نماینده مردم قم افزود: باید از ظرفیت‌های یکدیگر به خوبی استفاده کنیم. در حال حاضر در منطقه بحران‌های زیادی وجود دارد و نیاز به همکاری همگان دارد تا بتوانیم آرامش را برقرار کنیم. با نظر مثبت امیر قطر، زمینه رشد و همکاری‌های میان دو کشور ایران و قطر را بیش از پیش فراهم کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با دعوت از همتای قطری خود برای حضور در ایران گفت: پارلمان قطر تاکنون همکاری خوبی با ایران داشته است.
 
در این دیدار، محمد بن مبارکه الخلیفی، رئیس مجلس شورای قطر با ابراز خرسندی از حضور هیات پارلمانی کشورمان در کشور قطر، گفت:‌ آنچه امیر قطر بر ضرورت ارتباط دائم میان طرفین در سطوح مختلف اشاره کرد. ما نیاز به همکاری برای آرامش در منطقه داریم، از این رو من امیدوارم که روابط ایران و قطر استمرار داشته و شاهد شکوفایی روابط در تمامی حوزه‌ها باشیم، زیرا این امر به نفع همگان است.
 
لاریجانی و هیات همراه پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای قطری خود از صحن مجلس شورای قطر بازدید کرد.