به گزارش پارس، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر سه‌شنبه شب در حاشیه مراسم شورای عالی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: رد پای فساد مالی در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد دیده می‌شود و صددرصد مسائل مالی در آن نقش بسیاری دارد.
 
وی افزود: تخلفات زمین‌خواری و دست‌کاری در اراضی منابع طبیعی و محیط زیست را بررسی کرده‌ام و این مشکلات بار‌ها در مدیریت شهری مطرح شده و باید به آن رسیدگی شود.
 
پژمانفر ادامه داد: برخورد با تخلفاتی مانند موضع تخلف در ارتفاعات جنوبی مشهد فقط با تذکر اثربخش نخواهد بود و نیازمند اقدام جدی مسئولان در این حوزه است و در حال حاضر‌ هم مشخص است که فساد مالی گسترده‌ای در این موضوع وجود دارد.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای تصریح کرد: باید تمامی مسئولان برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تلاش کنند تا آن را بدون هیچ کمبودی تحویل نسل‌های آینده بدهیم و برای جلوگیری از این تخلفات باید اقدام جدی صورت بگیرد.
 
وی در ارتباط با تامین اعتبار در بخش‌های فرهنگی بیان داشت: در لایحه بودجه ۹۴ برای تغییرات در بخش‌های فرهنگی و تامین اعتبارات با توجه به ضرورت‌ها تغییراتی ایجاد شده و سعی داریم در لایحه بودجه سال آینده تامین اعتبارات مسائل فرهنگی به شکل صحیح رخ دهد.
 
*دولت نمی‌تواند مطالبات فرهنگیان را محقق کند
 
پژمانفر در ارتباط با تامین اعتبار فرهنگیان عنوان کرد: پیگیری‌ها در مورد حقوق و مطالبات فرهنگیان ادامه دارد و تغییراتی در ارتباط با معوقات اساتید و معلمان آموزش و پرورش صورت گرفته اما با توجه به مشکلات مالی دولت، امکان تحقق تمامی وعده‌ها وجود ندارد.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای پاسخگویی به درخواست‌ها و نیاز‌ها در لوایح بسیاری از موارد لایحه بودجه دولت تغییرات ایجاد می‌شود و در همین راستا تغییراتی در راستای حمایت از فرهنگیان صورت گرفته که به دلیل تحمیل بار مالی سبب اعتراض دولت شده است.
 
وی عنوان کرد: چند منبع در مورد مشکلات و هزینه‌های آب، برق، گاز و هزینه‌های جاری و مصرفی فرهنگیان در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که امیدواریم تصویب و پس از آن اجرایی و عملیاتی شود.