به گزارش پارس به نقل از مهر، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران متشکل از پنج تن از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس که در لندن به سر می‌برند، بعد از ظهر امروز با معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و گفتگو کردند.

عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس، در این دیدار با تاکید بر وجود نوسانات و فراز و نشیب‌های فروان در تاریخ روابط دو کشور گفت: ملت ما تجربه خوبی از مناسبات با انگلیس ندارد و نقاط تاریک و منفی پرشماری در روابط دوجانبه به چشم می‌خورد و انگلیس باید گذشته را جبران کند تا مشکلات به تدریج برطرف شود و بتوانیم آینده روابط را بازسازی کنیم.

در ادامه این دیدار؛ «توبیاس الوود» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، با اشاره به اهمیت سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس به لندن گفت: ترور و تروریسم بزرگترین خطر برای غرب در قرن بیست و یکم است و جمهوری اسلامی ایران یک کشور بزرگ و مهم در منطقه خاورمیانه است که با برخورداری از اقشار تحصیل کرده زیاد، نقش بسیار مهمی در این منطقه ایفا می‌کند و باید ایران را یک بازیگر بسیار مهم منطقه تلقی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما هر کمکی که بتوانیم برای حل مساله موجود میان ایران و ۱+۵ در جهت نیل به توافق هسته ای انجام خواهیم داد.