به گزارش پارس به نقل از مهر، علی لاریجانی امروز در جمع خبرنگاران در کاخ امیر کویت به تشریح محورهای مذاکره با امیر و نخست وزیر این کشور پرداخت.


رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز کار ما سه بخش داشت که در ابتدا دیدار با نخبگان و انجمن دوستی کویت صورت گرفت که دیدگاه‌های خوبی برای همکاری بین ایران و کویت ارائه کردند.

وی افزود: با توجه به سابقه دوستی و مودتی که بین ایران و کویت و دیگر کشورهای منطقه وجود دارد، با امیر کویت هم دیدار کردیم که این دیدار بسیار سازنده و خوب بود.

لاریجانی در توضیح مسائل مطرح شده در دیدار با امیر کویت گفت: در این دیدار درباره مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و همچنین بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد،‌ مذاکراتی صورت گرفت.

رئیس مجلس همچنین از بررسی برخی مشکلات اجرایی میان دو کشور ایران و کویت با امیر این کشور خبر داد و افزود: امیر کویت با نگاه بسیار مثبتی، دستور برای حل مشکلات مذکور داد.

وی ادامه داد: ‌امیر کویت نگاه مثبت و خوبی به ایجاد امنیت و آرامش در منطقه دارد که این را مثبت می‌دانیم.

لاریجانی همچنین با اشاره به دیدار خود با نخست وزیر کویت گفت:‌ در این دیدار مسائل مرتبط با توسعه روابط اقتصادی و برخی پیشنهاداتی که می‌تواند سطح روابط تجاری بین دو کشور را افزایش دهد، مطرح شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم سفرای دو کشور مسائل مذکور را دنبال کرده و برخی مسائل نیز باید به تهران منتقل شود تا سفرا در ایران آن‌ها را پیگیری کنند.