پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حوادث چهار سال گذشته در یمن ثابت کرده است که ارتباط مستقیمی بین القاعده و حزب "تجمع یمنی برای اصلاح" وجود دارد و آنان اقدامات نظامی مشترکی انجام می دهند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، سایت "یمنی پرس" در مطلبی به قلم "زید الغرسی" نوشت: حزب اصلاح حامی سیاسی و رسانه ای القاعده و جنایات آن به شمار می رود. در همه حوادثی که در یمن رخ می دهد و القاعده در آن ها دست دارد، می بینیم که در بیانیه ها و مواضع و سخنان سران حزب الاصلاح، از آن دفاع می شود و جنایات آن را توجیه می کند. تا جایی که حوادث اخیر در چهار سال گذشته ثابت کرده است که ارتباط مستقیمی بین القاعده و حزب اصلاح وجود دارد.

این حزب با القاعده هماهنگ است و به همراه آن می جنگد و از جنایات آن علیه ارتش و نیروهای امنیتی دفاع می کند و با جنگ ارتش علیه القاعده در منطقه "ابین" مخالف است.

علاوه بر این، القاعده و حزب الاصلاح به طور مشترک وارد درگیری با یمنی ها در الرضمه ، دماج، ارحب، حضرموت و دیگر مناطق شده اند. همچنین این حزب از القاعده برای حذف رقبای سیاسی خود و ترورآنها استفاده می کند. در این ترورها شخصیت های سیاسی انصار الله و نیروهای ارتش و امنیتی نیز هدف قرار گرفته اند. اسناد و مدارک زیادی برای اثبات رابطه نزدیک بین حزب اصلاح و القاعده وجود دارد.

همچنین اصلاح هیچ بیانیه ای در حمایت از ارتش صادر نکرده و از ارتش حتی در پایگاه های اینترنتی و روزنامه های خود حمایت نکرده است. برعکس در جنگ ها علیه انصارالله بیانیه هایی صادر و علیه آن ها تحریک کرده علاوه بر این در رسانه های خود ارتش را علیه مردم استان عمران تحریک می کرد و جنگ در استان های جنوبی را متوقف و آن را به استان عمران علیه تحصن کنندگان منتقل کرد.

این حزب به شبکه های رسمی اجازه نداد بیانیه های حمایت از ارتش را اعلام کنند و این زمانی بود که از طریق وزیر اخوانی سابق خود کنترل این شبکه ها را در اختیار داشت.  

احزاب موسوم به «دیدار مشترک» بیانیه ای صادر و در آن با القاعده همسویی و به ضرورت توقف جنگ علیه القاعده اشاره کردند و حزب کنگره با بیانیه ای به آن واکنش نشان داد و حزب اصلاح را به همسویی با القاعده متهم کرد.

هنگامی که ارتش در استان های ابین و شبوه به پیروزی هایی دست یافت، با اعزام میانجی از گروه اخوان المسلمین در یمن (حزب الاصلاح) به عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی کنونی یمن، خواستار متوقف کردن درگیری های نظامی با القاعده شد. 

سران و رسانه های حزب اصلاح در زمان جنگ ارتش یمن علیه القاعده در شبوه و اربین، حملات رسانه ای علیه ارتش به راه انداختند. علاوه بر این علمای این حزب از صدور بیانیه علیه القاعده خودداری کردند و عبدالرحمن برمان یکی از سران حزب اصلاح گفت: ارتش برنامه های خارجی را اجرا می کند و منصور هادی با آشتی نکردن با القاعده فرصت تاریخی را هدر داد.

حزب اصلاح در تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی و ایجاد اختلال در دستاوردهای ارتش یمن علیه القاعده، سه جنگ علیه انصارالله به راه انداخت تا در جنگ ارتش علیه القاعده در ابین و شبوه اختلال ایجاد کند.

رسانه های گروهی حزب اصلاح علیه عبدربه منصور هادی و وزیر دفاع به علت جنگ علیه القاعده در ارحب، حملاتی به راه انداختند.

حزب اصلاح جنگ علیه القاعده را در ارحب محکوم و حضور عناصر القاعده در میان جنگجویان علیه انصارالله را تکذیب کرد اما این دروغ زمانی فاش شد که القاعده اعلام کرد دو نفر از عناصر آن در جنگ در ارحب کشته شدند. 

همچنین میزان حمایت و پوشش رسانه ای حزب اصلاح از القاعده از طریق وجود اردوگاهی بسیار بزرگ فاش شد. این اردوگاه به آموزش عناصر القاعده و شبه نظامیان این حزب اختصاص داشت که کمیته های مردمی کنترل آن را در اختیار گرفتند.