به گزارش پارس به نقل از تسنیم، قبل از اکران فیلم «تک تیرانداز آمریکایی»، تریلرهای جذابی از آن منتشر شد که هر بیننده‌ای را برای دیدن فیلم بی‌طاقت می‌کرد. اما این جذابیت، با دیده شدن اثر جدید کلینت ایستوود توسط موج نخست مخاطبین از میان رفت. نقدهای منفی آغاز شد و بسیاری به این اثر خرده گرفتند.

در نخستین هفته‌ها حتی امکان سقوط آزاد فیلم در باکس آفیس هم بود. چرا که همزمان با این اثر تعدادی از بهترین فیلم‌های هالیوودی سال روی پرده بود. سقوطی که برای یک فیلم سیاسی می‌توانست هزینه‌های سنگین‌تری فراتر از شکست مالی را به همراه داشته باشد.

اما آکادمی به خوبی نقش خودش را بازی کرد. آنها «تک تیرانداز آمریکایی» را در حالی نامزد اسکار بهترین فیلم سال کردند که آثاری از دیوید فینچر، بنت میلر و کریستوفر نولان را به راحتی نادیده گرفتند. برچسب «نامزد بهترین فیلم سال» برای «تک تیرانداز» بیشتر جنبه یک پروپاگاندا داشت تا مخاطب را به سینما جذب کند. همین اتفاق هم افتاد. چندی بعد با خبر شدیم یکی از ضعیف ترین فیلم‌های کلینت ایستوود موفق شده عنوان «پرفروش ترین اثر» این کارگردان و بازیگر مطرح آمریکایی را به خودش اختصاص دهد.

ضعف‌های این فیلم حتی به برنامه‌های تلویزیونی خود آمریکا هم کشید و الن دی جنرس شوخی سنگینی در بازی گرفتن از یک عروسک به جای بچه در فیلم کرد. اما برچسب کار خودش را می‌کرد تا این که بالاخره خبر رسید این فیلم با پشت سر گذاشتن رکورد «بازی های گرسنگی: زاغ مقلد قسمت اول» و ثبت فروش داخلی ۳۳۷.۲ میلیون دلار، پر فروش ترین فیلم سال ۲۰۱۴ آمریکا شده است. فروش بالای این اثر، «تک تیرانداز آمریکایی» را تبدیل به سودآورترین فیلم جنگی تاریخ کمپانی برادران وارنر و پر فروش ترین فیلم کارنامه بردلی کوپر کرد. همین طور کوپر برای این فیلم توانست سومین بار پیاپی نامزد اسکار بهترین بازیگر سال شود.