به گزارش پارس به نقل از فارس، درگیری‌ها اخیر ارتش سوریه و گروه های تروریستی در ریف درعا به کشته شدن ۵۶۷ نفر از عناصر تروریستی منجر شد.


به گزارش شبکه المنار، در درگیری ها اخیر ارتش سوریه با گروه های تروریستی در ریف درعا در جنوب این کشور، 567 نفر از تروریست ها کشته شدند. این شبکه لبنانی در ادامه گزارش داد که این تعداد از تروریست ها در درگیری‌های درعا در حالی از پای درآمدند که شمار زیادی از زخمی‌ها در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی درمان شدند.

بر اساس این گزارش در جریان این درگیری‌ها ده‌ها فرد مسلح به شدت زخمی شده و برای مداوا از طریق گذرگاه‌های جولان اشغالی به بیمارستان‌های اسرائیل منتقل شدند.

یک مقام آگاه سوری که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: این حجم گسترده از تلفات تروریست‌ها سر و صدای زیادی در اتاق عملیات «موک» اردن ایجاد کرد تا جایی که این کشور تصمیم گرفت در برابر کشته شدن این افراد، غرامت مالی پرداخت کند.

وی ادامه داد: این مساله باعث شد که اردن هر چه سریعتر یک گروه مسلح جدید متشکل از ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ فرد مسلح را تشکیل دهد تا از پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق تحت سیطره  عناصر تروریستی جلوگیری کند.

مناطق اطراف دو شهرک «جمرین» و «داعل» در ریف درعا اخیرا شاهد درگیری‌هایی نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح بود و نیروهای هوایی و توپخانه ارتش سوریه مواضع و تجمعات گروه‌های تروریستی در این دو شهرک و مناطق ارتباطی بین شهرک جمرین و شهر «بصری الشام» را گلوله باران کردند.

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز تجمعات گروه‌های مسلح در چندین شهرک این استان را گلوله باران کردند، در حالی‌که دیگر یگان‌های ارتش سوریه به عملیات‌های خود در مناطق مختلف مثلث ریف‌های دمشق و درعا و قنیطره ادامه می‌دهند و طی این عملیات‌ها مواضع گروه‌های مسلح تروریستی را در مناطق تل عنتر در شمال کفر شمس در جنوب استان درعا، تل العلاقیة، کفر ناسج، شهرک‌های غصم، درعا البلد، سملین،‌ زمرین، کفر شمس و دیر العدس هدف قرار داده و منهدم کردند.

منابع نزدیک به گروه‌های معارض و گروه‌های مسلح تروریستی اذعان کردند، در جریان درگیری‌ تروریست‌ها با نیروهای ارتش سوریه اطراف دو شهرک «نوی» و «جاسم» در استان درعا، واقع در جنوب سوریه 14 فرد مسلح کشته شدند.

این درحالی است که نیروی هوایی ارتش سوریه حملات شدید و سنگینی را علیه مواضع گروه‌های مسلح از جمله گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» در شهر «الشیخ مسکین» در ریف درعا انجام داده و آنها را منهدم کردند.

از ریف شمالی درعا نیز گزارش شده است، در جریان عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه علیه مواضع گروه تروریستی «ارتش آزاد» یکی از سرکردگان این گروه بنام «صبری حسین البکیری» کشته شد.