به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در این بازدید هزینه ساخت این بیمارستان را هشت میلیارد و ششصد میلیون تومان عنوان نمود که در زمینی با مساحت ۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع و زیر بنای ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث گردیده است.

وی با اشاره به تجهیز ۴۵ روزه این بیمارستان از زمان تحویل توسط راه و شهرسازی، مشکل اصلی بیمارستان را کمبود نیرو عنوان کرد که آن هم در سال جدید از طریق برگزاری آزمون و جذب نیرو مرتفع خواهد شد.

هاشمی از اجرای برنامه مکمل یاری برای گروه هدف مادران و کودکان توسط وزارت بهداشت خبر داد و یکی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه را برنامه ریزی برای درمان ناباروری عنوان کرد و گفت: از آن جهت که این مشکل به دوره درمان و هزینه کرد بالا نیاز دارد، از نظام بانکی خواستاریم تا با اعطای وام‌ها و تسهیلات ویژه نخستین گام را در رفع آن بردارد چرا که این امر در اجرای سیاست‌های افزایش جمعیتی بسیار اثر گزار خواهد بود.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به افزایش میزان زایمان طبیعی از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور به اجرای مشوق های جدیدتر در این زمینه در سال جدید خبر داد.

سلامت سرلوحه کار دولت دکتر «روحانی» و خدمتی بسیار بزرگ است

بنابر این گزارش وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان پور سینای آشخانه، طرح تحول نظام سلامت را بزرگترین اقدام دولت تدبیر و امید عنوان کرد و تجهیز ۴۵ روزه این بیمارستان و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی را قابل تقدیر دانست.

همچنین در این راستا علی حق بین معاون درمان دانشگاه گفت: این بیمارستان دارای ۴ بخش اصلی است و تجهیزات آن گسترده تر از یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی است.

وی از وجود ۲ دستگاه سونوگرافی، رادیولوژی و تجهیزات آزمایشگاهی این بیمارستان خبر داد و افزود : در این بیمارستان ۳ اتاق عمل با ۳ تخت و ۳ دستگاه بیهوشی، اتاق CPR مجهز، اورژانس، درمانگاه تخصصی کودکان، زنان و داخلی با تجهیزات کامل وجود دارد. این بیمارستان دارای بخش زایمان با ۳ تخت مجهز و ۲ اتاق عمل جراحی با تمام تجهیزات است، همچنین این بیمارستان دارای تخت اتاق عمل الکترونیکی، بخش ویژه نوزادان و بزرگسالان، ۴ دستگاه فتوتراپی، کات احیاء و ۳ دستگاه ونتیلاتور و دستگاه سلکانتر است.

به گزارش وزارت بهداشت، بیمارستان پورسینای آشخانه در خراسان شمالی به طور رسمی با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. در این راستا هاشمی از تمامی بخش‌های این بیمارستان شامل اتاق عمل، اورژانس، بخش اطفال، داخلی، جراحی، بستری و نوزادان بازدید کرد. بیمارستان پورسینا دارای تجهیزاتی نظیر دستگاه اکسیژن ساز، امحاء زباله، اکوکاردیوگرافی، رادیولوژی موبایل، سی ار ام اتاق عمل، انواع مونیتورینگ و تخت های ویژه برخوردار است.