به گزارش پارس به نقل از فارس، سید باقر حسینی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نمایندگان، معتمدین و بزرگان منطقه سیستان به نمایندگی از مردم منطقه خواستار دیدار با مقام معظم رهبری هستند.

وی ادامه داد: به لطف توجه ویژه مقام معظم رهبری به منطقه سیستان پروژه‌های بسیار خوبی برای توسعه منطقه در حال انجام است که مردم قدردانی از ایشان را برخود واجب می‌دانند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات امسال در حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: طرح انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی مردم منطقه پروژه بسیار عظیمی است که در طول قبل و بعد از انقلاب و در تاریخ سیستان بی‌سابقه بوده و با عنایت مقام معظم رهبری در سال‌جاری عملیات اجرایی آن آغاز شده و خوشحالی مردم منطقه را به دنبال داشته است.

وی گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان از دیگر کارهای مهمی است که مقدمات آن در سال‌جاری انجام شده و با اجرایی شدن آن قطعا رونق اقتصادی و تجاری را در منطقه سیستان شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرایی شدن هر ۲ طرح فوق در ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه و رونق اقتصادی در منطقه سیستان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه توسعه فرهنگ و معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) نیز در اولویت قرار داشته، افزود: ارتقا دی‌کلینک تامین اجتماعی به بیمارستان از دیگر اقدامات مهم در منطقه سیستان بود که از رفت و آمد مردم منطقه به شهرستان زاهدان جلوگیری کرد.

حسینی گفت: با دستور وزیر رفاه به زودی کارگروهی برای سرمایه‌گذاری در منطقه سیستان تشکیل تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مشخص و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.