به گزارش پارس به نقل از کیهان، خبرگزاری رویتر در تحلیلی از مبدا واشنگتن نوشت: کارشناسان، دیپلمات‌ها و حتی قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا، ادعای تن دادن ایران به دادن هرگونه امتیاز در مذاکرات هسته‌ای را به دلیل کاهش قیمت نفت غیرواقع‌گرایانه می‌دانند. آنها خاطرنشان می‌کنند که ایران پیش از این در مقابل نوسان‌های شدید قیمت نفت ایستادگی کرده و تحریم‌های اعمال شده تاثیر نفت بر اقتصاد این کشور را کم کرده است.
رویتر اضافه کرد: عده‌ای دیگر از تحلیلگران معتقدند ایران احتمالا هرگونه امتیاز بیشتر را برای خود تحقیرآمیز دانسته و آماده است در صورت فروپاشی مذاکرات جاری عطای هرگونه توافق را به لقایش ببخشد. اکثر این تحلیلگران بر این باورند که نفت به تنهایی نمی‌تواند در موضع چانه‌زنی تهران تغییری به وجود آورد.
رویتر می‌نویسد: تحریم‌های اعمال شده میزان صدور نفت ایران را به حدود نصف کاهش داد. میزان درآمد این کشور از محل صدور نفت و گاز طبیعی در سال مالی ۲۰۱۳-۱۴ بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول پنجاه و شش میلیارد دلار بود. به عبارت دیگر تحریم‌های فعلی از میزان آسیب‌پذیری ایران در مقابل سقوط قیمت نفت کاسته است چرا که درآمدهای حاصل از فروش نفت خام این کشور عمدتا در حساب‌های کشورهای خریدار گیر می‌کند.
جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا معتقد است: تاثیر کوتاه‌مدت قیمت نفت بر ایران به دلیل تحریم‌هایی که پیش از این دسترسی دولت به درآمد نفتی نگهداری شده در خارج کشور را محدود کرده، کند شده است.
رویتر آنگاه از قول یک کارشناس آمریکایی نوشت: اگر در توافق با ایران تعلل نشان داده شود این آمریکا خواهد بود که بازنده خواهد شد چرا که ممکن است نتواند ائتلاف کنونی را در مذاکره حفظ کند و این ائتلاف از هم خواهد پاشید.