به گزارش پارس به نقل از  ایرنا به نقل از ایتارتاس، «آلکساندر لوکاشویچ» روز پنجشنبه گفت: هشدار آمریکا به سوریه مبنی بر حمله احتمالی به نیروهای این کشور نگران کننده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «مقصد نهایی سلاح های آمریکایی و متحدان واشنگتن برای معارضان سوری که میانه روز ارزیابی می شوند مساله مهمی است که در حال حاضر در محافل سیاسی مطرح است.»
به گزارش رسانه های روسی، آمریکا هشدار داده است در صورتی که ارتش سوریه به تروریست هایی که واشنگتن آنها را «نیروهای معارض سوری میانه رو» می نامد، حمله کنند در این صورت مسیر برای حملات آمریکا علیه نیروهای دولتی سوریه گشوده خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر اهمیت از سرگیری مذاکرات سوری-سوری خاطرنشان کرد: روسیه به تماس های خود با گروه های معارض سوری برای پیشبرد مذاکرات ادامه می دهد.
وی افزود: طرف روسی به تلاش های دیپلماتیک از جمله تماس با گروه های معارض سوری شرکت کننده در مذاکرات داخلی برای توقف خونریزی ها و انسجام و یکپارچگی آنها برای مقابله و سرکوب تروریست ها و گروه های افراط گرا ادامه می دهد.
وی گفت: دور جدید مذاکرات سوری- سوری، ماه آوریل آینده برگزار خواهد شد و در حال حاضر روسیه به تامین مقدمات آن می پردازد.
لوکاشویچ همچنین گفت که روسیه در مذاکرات شرکت نمی کند بلکه میدان را برای گفت وگو فراهم می کند و به هماهنگی مذاکرات می پردازد.
دور قبلی مذاکرات سوری-سوری اواخر ماه ژانویه گذشته به مدت چهار روز در مسکو برگزار شد.