نشنال اینترست در یادداشتی نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، روباهی است که ضمن حملات بی‌امان به مذاکرات هسته‌ای با ایران، احتمالاً موجب تقویت موضع دولت آمریکا در بازی یافتن مقصر شکست احتمالی مذاکرات هسته‌ای شود.
این نشریه می‌افزاید: همزمان با نزدیک شدن به مرحله حساس مذاکرات، دو طرف (ایران و آمریکا) با چنگ و دندان تلاش می‌کند تا خود را به عنوان طرف موجه و منطقی به نمایش بگذارد. برخلاف تصور عامه مردم، نتانیاهو با مواضع اخیر عملاً به اوباما کمک می‌کند. سخنرانی نتانیاهویی که همواره درپی مانع‌تراشی بر سر راه مذاکرات هسته‌ای بود و هست، باعث می‌شود مذاکره‌کنندگان آمریکایی که در داخل تحت فشار و در خارج در تنگنا هستند، مجالی پیدا کنند.
نشنال اینترست تصریح کرد: مضحکه‌های نتانیاهو ممکن است باعث شود مطالبات آمریکا گزاف به نظر نرسد و در نتیجه، باعث کاهش فشار برکاخ سفید برای اتخاذ موضعی نرم‌تر در مذاکرات شود. این، آینده‌ای خطرناک‌تر از تهدید به اعمال فشار بیشتر بر ایران برای مذاکرات رقم می‌زند.
یادآور می‌شود اخیراً اشتان مایر وزیر خارجه آلمان اعلام کرد در ۱۰ سال گذشته مذاکرات به خوبی مذاکرات امسال برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران نداشته‌ایم. همین مضمون را به شکل صریح‌تر بارها اوباما و جان کری تکرار کرده‌اند.