به گزارش پارس به نقل از دانا، الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در خصوص مصاحبه چارچوب شکن فائزه هاشمی با روزنامه فیگارو اظهار داشت: خانم هاشمی همچنان در تفکرات دهه شصت به سر می برند و این سوال مطرح است که اگر این افراد انسان‌های بزرگی هستند، چرا خود وی به آنها ملحق نشده است؟

وی در ادامه گفت: آقای هاشمی رفسنجانی باید جوابگوی این مسئله باشد که اگر فائزه هاشمی دختر او نبود باز هم به خود اجازه می داد که چنین اظهار نظرهایی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانم هاشمی پیش از این هم از این اظهار نظرها داشته است، تصریح کرد: اگر یک فرد عادی چنین اظهار نظرهایی داشت دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی کشور چه برخوردی با وی داشتند؟

نادران خاطرنشان کرد: آقای دادستان که خبرنگاران کشور را به خاطر شائبه ها به محاکمه کشاند و آنها را بازخواست می کنند باید توضیح بدهند که چرا در خصوص این موضوع و اظهارات فائزه هاشمی به عنوان مدعی العموم وارد نشده و تا کنون تعلل کرده‌اند؟

وی همچنین یادآور شد: نباید این شائبه به وجود آید که به خاطر نسبت فائزه با آقای هاشمی رفسنجانی و یا مناسبات دیگری که شاید وجود داشته باشد، در این موضوع تیغ دادستان کند شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دادستانی و قوه قضائیه باید از حقوق ملت دفاع کند؛ چرا که ۱۷ هزار شهیدی که منافقین در طول انقلاب اسلامی از این کشور به شهادت رساندند، نباید در این میان نادیده گرفته شوند.

نادران ضمن اشاره به جنایات منافقین در طول تاریخ اظهار داشت: آیا واقعا افراد آزاده و بزرگ در ایران دست به چنین کشتار فجیعی می زنند؛ باید برای آقای هاشمی تأسف خورد که فرزندان وی از موقعیت او سوء استفاده می کنند و او هم کمترین برخوردی با فرزندان خود نمی‌کند.

وی در پایان بیان داشت: تقاضای ما از دستگاه‌های قضایی کشور این است که مانند انسان های عادی این افراد را بر اساس اظهارات خود دعوت کنند و برخورد لازم و کافی با آنها صورت بگیرد و مشخص بشود که منظور و هدف آنها از این توهین‌ها چیست؟

یادآور می‌شود فائزه هاشمی در مصاحبه با روزنامه فیگارو با اشاره به زندانی شدنش به مدت ۶ ماه گفته بود: زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق (منافقین)، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند. او همچنین مدعی پسرفت آزادی‌ها و ناامیدی مردم شده بود.