به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دولت سوریه و استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با اعزام کمیته حقیقت‌یاب به شهر حلب در شمال سوریه موافقت کردند.

خبرگزاری سوریه نیز گزارش داد که این تصمیم پس از مذاکرات ولید معلم، وزیر خارجه سوریه با استفان دی‌میستورا در دمشق اتخاذ شد ولی هنوز اعلام نشده که کمیته سازمان ملل چه زمانی فعالیت خود را در حلب آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که گروه‌های مخالف در شهر حلب طی بیانیه‌ای پس از برگزاری نشستی مشورتی اعلام کردند طرح استفان دی‌میستورا برای تعلیق درگیری‌ها در حلب را نمی‌پذیرند.

شورای مخالفان سوریه نیز اعلام کرد تنها در صورتی دیدار با دی‌میستورا را می‌پذیرد که این دیدار بر مبنای راه‌حل گسترده‌ای باشد که ضامن برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و اعضای نظام حاکم شود.

این بیانیه پس از نشست‌های دو روزه مخالفان سوری با نمایندگان سیاسی شهر حلب در دو شهر کلس و غازی آنتپ در جنوب ترکیه صادر شد. در این نشست‌ها تعدادی از رهبران گروه‌های مسلح و شورای محلی حلب و همچنین نمایندگانی از ائتلاف مخالفان سوریه حضور داشتند.

استفان دی‌میستورا روز شنبه وارد دمشق شد تا طرح خود را برای توقف درگیری‌ها در حلب و اجرای آن در سریعترین زمان ممکن به پیش ببرد.