پايگاه خبري تحليلي «پارس»- محمدرضازائري- صف آرايي غرب در مقابل اسلام تهديدهايي را متوجه همه پيروان اين دين آسماني ساخته که هيچگاه به اين اندازه و گستردگي نبوده است.

نخستين و بزرگترين تهديد ايجاد تفرقه و آشوب و فتنه در ميان مسلمانان و مشغول کردن آنان به خودشان است تا به جاي مقابله با دشمن اصلي گرفتار مسائل حاشيه اي و فرعي شوند. بدين ترتيب دشمن در ميان مسلمانان سني آمريکايي و شيعه انگليسي مي سازد تا به عنوان ستون پنجم دشمن فضاي غبار آلودي ايجاد کنند ومانع ديده شدن خطرهاي اصلي شوند .

در مقابل سني آمريکايي نه شيعه است و نه سني غيرآمريکايي و در مقابل شيعه انگليسي نيز نه سني است و نه شيعه غيرانگليسي،بلکه در مقابل هر دو يک اسلام ناب محمدي است که امام خميني(ره) به عنوان منادي وحدت آن را معرفي و تبيين کردند.

قرن ها پيش عبدالرحمان جامي که خود سني متعصبي بود گفت:

اي مغبچه دهر بده جام مي ام/ کامد زنزاع سني وشيعه قي ام/ گويند که جاميا چه مذهب داري؟/صد شکر که سگ سني و خر شيعه ني ام!

اسلام ناب محمدي يعني اسلامي که دور از اين دو افراط و تفريط بر اعتدال استوار شده و بنيانش بر معارف وحياني و عقلانيت است، اسلامي که به ستيز با استثمار محرومان و ظلم به بيچارگان آمده و قرار است با کارآمدي در عرصه زندگي معاصر دنيا و آخرت مردم را با هم سامان دهد.تمسک به اصول بنيادين معارف وحياني و هوشياري نسبت به تهديدها و توطئه ها نه يک تعارف و تظاهر تاکتيکي يا شعار سياسي اجتماعي که يک واجب شرعي و ديني است.

حفظ اين وحدت تنها راه حفظ اسلام است و هرکس به هر شکل و طريقي و با هر بهانه اي در اين يکپارچگي و همراهي اسلامي خدشه اي وارد کند بي ترديد يا مامور نفوذي است يا ناخواسته آب به آسياب دشمن ريخته و دل صاحب اين دين را خون کرده است. پيامبر گرامي اسلام(ص) که به بهاي فداشدن جان دختر عزيز و فرزندان بزرگوارش امامت اسلام را حفظ کرده و به دست ما رسانده منتظر است تا ببيند در اين تنگه احد چقدر براي حفظ دين هوشيار و آگاهيم و براي عزت اين وحدت اسلامي از خود مي گذريم.