به گزارش پارس به نقل از ابنا، حوالی ساعت ۸ صبح به وقت محلی پس از صدای یک انفجاری مهیب دود غلیظی از خیابان "انقره" منتهی به چهارراه زنبق که به ریاست جمهوری افغانستان می‌انجامد بلند شد.


«حشمت استانکزی» سخنگوی پلیس کابل به یکی از تلویزیون‌های محلی گفت: یک بمب‌گذار انتحاری سوار بر یک خودرو خود را در نزدیکی سفارت ایران منفجر کرده است.
 

انفجار انتحاری مقابل سفارت ایران در کابل +تصاویر


پلیس کابل اعلام کرد: طبق گزارش‌های ابتدایی، در این رویداد یک غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر هم زخمی شده است.

گفته شده که در حمله انتحاری امروز خودروی حامل کارمندان سفارت ترکیه هدف قرار گرفته اما منابع مستقل رسما این مساله را تائید نکرده‌اند.

رسانه‌های افغانستان نیز اعلام کردند که انفجار در دروازه ورودی سفارت ایران در کابل رخ داد و راننده خودرو سفارت ترکیه کشته شد.

تاکنون جزئیات بیشتری از این حادثه گزارش نشده است.
 

انفجار انتحاری مقابل سفارت ایران در کابل +تصاویر
 

در نزدیکی محل رویداد، سفارت‌های ایران و ترکیه در کابل و همچنین دفتر مرکزی یک بانک خصوصی و یک هتل چهار ستاره نیز موقعیت دارد.

گروه طالبان مسؤولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفته و اعلام کرده کاروان نیروهای خارجی را هدف قرار داده‌اند.

 وزارت امور خارجه کشورمان اقدام تروریستی انجام شده در خیابان مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل را محکوم کرد.

«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اقدام تروریستی انجام شده در خیابان مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اظهار کرد: همه همکاران سفارت در سلامت کامل هستند و در اثر این اقدام تروریستی هیچگونه آسیب به سفارت کشورمان وارد نگردیده است.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با هرگونه اقدام تروریستی در هر جا و توسط هر فرد یا گروهی ریشه‌یابی پدیده شوم افراطی‌گری و تروریسم در کشورهای مختلف و تقابل اصولی و فارغ از استانداردهای چندگانه با آن را مورد تاکید قرار داد.