وی در مصاحبه با روزنامه فیگارو با اشاره به زندانی شدنش به مدت 6 ماه می‌گوید: زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شده که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.
فائزه رفسنجانی می‌گوید: «در ایران آزادی‌ها بیش از پیش پس رفته‌اند».
فیگارو در آغاز گفتگو از او می‌پرسد، یک سال و نیم پس از رسیدن حسن روحانی به قدرت در ایران، ایرانیان چه احساسی دارند؟ فائزه رفسنجانی می‌گوید: «مردم انتظارات بسیاری از حسن روحانی داشتند. آنها امروز کاملا ناامید نشده‌اند اما بر این باورند که او نخواهد توانست به همه خواست‌های آنها پاسخ گوید.
وی که  در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: فراموش نکنیم که رئیس‌جمهور در ایران چندان قدرتی ندارد. قدرت در دست رهبر جمهوری اسلامی است که توسط محافظه‌کاران حمایت می‌شود.»
فائزه رفسنجانی در اشاره به زندانی شدنش به مدت 6 ماه در سال 2012 می‌گوید که زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.
به گزارش رادیو فرانسه فائزه رفسنجانی در مورد پرونده هسته‌ای ایران از کارشکنی محافظه‌کاران خبر داده و می‌گوید حسن روحانی همه تلاش خود را به کار می‌بندد اما هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، مردم ناامیدتر می‌شوند.
یادآور می‌شود وی 20 فروردین 92 در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار با مرور خاطرات دوره بازداشت خود، از بهایی‌ها و مجاهدینی‌ها و منافقین به عنوان دوستان خود یاد کرده و گفته بود: در میان هم‌بندی‌ها و دوستانم، بهایی‌ها، تعدادی از سازمان مجاهدین و... چند نفر لائیک و چپ بودند... بابا در ملاقات‌ گله‌های آن طرف را منتقل کرد که چرا به مجاهدین، منافقین نمی‌گویم یا چرا روابط خوبی مثلا با مجاهدین و بهائی‌ها دارم.
فائزه هاشمی در دوره اصلاحات مدیرمسئول روزنامه زن بود که برخی عناصر معارض با انقلاب را گردهم آورد. از جمله رفتارهای مشکوک وی در این دوره مصاحبه جانبدارانه روزنامه زن با بیوه فراری محمدرضا پهلوی بود.
تمجید وی از منافقین در حالی است که این سازمان تروریستی مثل قتل عام 17 هزار شهروند بیگناه ایرانی است اما در فتنه 88 با افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی هم مسیر شد. بهائیت نیز که حزبی ساخته دست استعمار انگلیس است، پیوند عمیق با صهیونیسم و فراماسونری جهانی دارد و به همین اعتبار مقر خود را در فلسطین اشغالی قرار داده است. حامیان این گروه به جای اشاره به خیانت‌های شبکه‌ای اعضا به ملت ایران و جاسوسی برای آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی، ادعا می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران با بهائیت صرفا مشکل عقیدتی دارد حال آنکه به رغم انحرافی و جعلی بودن بهائیت، اتهام اصلی عناصر بازداشت جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی است. شبکه مالی بهائیت نیز نقش عمده‌ای در اخلالگری و تروریسم اقتصادی ایفا می‌کند.
فائزه هاشمی سال گذشته برای مدتی از سوی کسانی چون عیسی سحرخیز به عنوان رئیس گروهک انجمن دفاع از آزادی  مطبوعات معرفی شد. اعضای این انجمن به دیدار هاشمی رفسنجانی نیز رفتند. سحرخیز ضمن دفاع از بهایی‌ها و همجنس‌بازان، اخیرا در مصاحبه با جرس تصریح کرد اصلاح‌طلبان دیگر مانند اول انقلاب علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.