پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سپاه پاسداران امروز کابوس تفنگداران ویژه آمریکا در هدف‌قراردادن ناوهای هواپیمابر را با انهدام ماکت یک ناو هواپیمابر به نمایش گذاشت.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 نیروی دریایی سپاه صبح امروز چهارشنبه در تنگه هرمز و خلیج فارس و با رمز محمد رسول الله(ص) آغاز شد. شعار این رزمایش "نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی" اعلام شده است.

در مرحله آغازین این رزمایش، علی لاریجانی رئیس مجلس، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سرلشکر رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور داشتند.

قایق های تندروی سپاه "تنگه هرمز" را مین گذاری کردند
در مرحله نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه، یگان های نیروی دریایی به اجرای عملیات پرداختند. در این مرحله از رزمایش، عملیات مین ریزی دریایی توسط قایق های تندرو و تهاجی سپاه در منطقه تنگه هرمز انجام شد.

انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط موشک های دوش پرتاب میثاق
در ادامه روز نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه پاسداران، قایق های تندرو سپاه، مستقر در تنگه هرمز، با موفقیت توانستند توسط یک موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد دشمن فرضی را منهدم کنند.

شلیک موشک های کروز سپاه به ماکت ناوهواپیمابر آمریکا
در ادامه رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از صبح امروز در تنگه هرمز و خلیج فارس و با رمز محمد رسول الله(ص) آغاز شده است، یگان موشکی سپاه، 4 فروند موشک کروز ساحل به دریای نصر را به سوی یک ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز با موفقیت هدف قرار دادند.

ماکت ناو هواپیمابری که در منطقه عمومی رزمایش به عنوان هدف قرار داده شده است، ماکت ناوهواپیمابر نیمیتز آمریکاست. نیمیتز یک ناوهواپیمابر با 333 متر طول است و این ماکت نیز با همین طول ساخته شده است.

شلیک موشک های بالستیک سپاه به سمت ماکت ناو آمریکایی
تعدادی از موشک های بالستیک خلیج فارس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برد بیش از 270 کیلومتر از منطقه شرقی جاسک به سمت محل قرارگیری ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه رزمایش شلیک شد.

خلیج فارس، یک موشک تک مرحله ای و سوخت جامد بوده و با سرعتی مافوق صوت، قادر است اهدافی تا 300 کیلومتری را هدف قرار دهد. اخیراً سازمان اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، طی گزارشی دقت این موشک ضدکشتی را زیر 10 متر اعلام کرد و نوشت که موشک خلیج فارس قادر است تمام تجهیزات نظامی دریایی دشمنان ایران در خلیج فارس و دریای عمان را شکار کند.

موشک بالستیک سوخت جامد خلیج فارس، با دقتی زیر 10 متر و با کلاهک 650 کیلوگرمی خود قادر است شناورهای سنگین دشمن و ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس را هدف قرار دهد.

ماکت ناوهواپیمابر امریکایی کاملا منهدم شد
در بخش سوم از روز نخست رزمایش بزرگ سپاه، قایق های تندرو سپاه موفق شدند که با تهاجم به ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی، با شلیک 400 فروند راکت 107 میلیمتری و همچنین شلیک موشک های نصر از روی قایق های تندرو سپاه، این ناو را منهدم کردند.

اولین تصاویر از لحظه انهدام ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی توسط سپاه
ماکت یک فروند ناوهواپیمابر آمریکایی توسط موشک ها و راکت های سپاه و توسط لانچرهای مستقر در ساحل و همچین قایق های تندرو، مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شد.

اولین تصاویر از لحظه انهدام ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد.ماکت یک فروند ناوهواپیمابر آمریکایی توسط موشک ها و راکت های سپاه و توسط لانچرهای مستقر در ساحل و همچین قایق های تندرو، مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شد.

رژه 50 خودرو حامل موشک های بالستیک خلیج فارس در جزیره لارک
پس از پایان عملیات موشکی سپاه علیه ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی، یگان عملیات ویژه نیروی دریایی سپاه، عملیات هلی برن و تسخیر ناوهواپیمابر را به نمایش گذاشت.

سپس، 50 خودروی حامل موشک های ساحل به دریای خلیج فارس و همچنین تعدادی جنگنده اف4، در جزیره لارک رژه رفتند.

موشک ساحل به دریای خلیج فارس، یک موشک بالستیک ضدکشتی است که می تواند اهداف ثابت و متحرک دریایی در برد 300 کیلومتری را به دقت بالا، هدف قرار دهد.

پایان روز نخست رزمایش پیامبر اعظم، فردا؛ نمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه
ماموریت نیروی دریایی سپاه در روز نخست برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 9 که با شلیک انواع موشک های بالستیک و کروز دریایی و همچنین شلیک 400 فروند راکت 107 میلیمتری به سوی یک ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی، آغاز شد، دقایقی پیش با رژه یگان های دریایی و قایق های تندرو پایان یافت.

طبق برنامه، قرار است که رزمایش پیامبر اعظم 9، صبح فردا با اجرای انواع عملیات ها و تمرینات نیروی زمینی سپاه، ادامه یابد.(تسنیم)