به گزارش پارس، 337 روزنامه نگار و فعال رسانه ای در نامه ای خطاب به قاضی مقیسه،ضمن اعلام پشتیبانی از دستگاه قضا در مبارزه با فساد و مفسدان که در سال 93 نمونه های افتخارآفرین آن تجربه شده است،  تاکید کردند مبادا پرونده‌ رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی که می تواند به ارتقای عیار عدالت در کشور اسلامی مان بینجامد و به عنوان سنگ محک عدالتخواهی و عدالت‌گستری مطرح شود اسیر فشارها، کوتاه آمدن‌ها و استمهال‌ خواستن‌ها یا حتی درخواست اقدامات فراقانونی شود.

متن کامل این بیانیه و امضاکنندگان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
« و اسـتـقـم كـمـا امـرت و لا تـتـبـع اهـواءهـم و قـل آمـنت بما انزل اللّه من كتاب و امرت لاعدل بينكم»

 آنچنان که مأمور شده‌ای استقامت نما و از هوی و هوس‌های آنان پیروی مکن و بگو:بـه آن‌چـه خـدا از كـتـاب نـازل كـرده ايـمـان دارم و مـامـور شده‌ام بين شما عدالت برقرار كنم(شوری/ 15)
جناب آقای محمد مقیسه قاضی محترم شعبه 28 دادگاه انقلاب
 اینک که دادگاه رسیدگی به یکی از مهمترین پرونده‌های قضایی کشور یعنی اتهامات آقای مهدی هاشمی پس از 196 روز رسیدگی و با اخذ آخرین دفاعیات متهم به پایان رسیده است،ملت هوشیار و همیشه در صحنه‌ی ایران بی‌صبرانه در انتظار صدور حکم نهایی دادگاه و اجرای عدالت قضایی نشسته‌اند. بی شک که خداوند متعال یکی از مهمترین ماموریت‌های نظام جمهوری اسلامی را که همان اجرای عدالت است در پیچ تاریخی و حساس انقلاب بر عهده شما گذاشته است.
اکنون تکلیف سنگین اجرای شجاعانه قانون و جلب"اعتماد مردمی" و ارائه تصویری از عدل علوی در این برهه از زمان بر عهده شما قرار گرفته است. سنگری که امروز شما در آن با سلاح قانون و شرع به جنگ فساد و مفسد می‌روید تا سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان مردم شریف، عزیز و الحق همیشه در صحنه هستند را بیش از پیش به روحیه ظلم ستیزی و دادخواهی نظامی که برایش صدها هزار خون ریخته شده است، امیدوار سازید و البته خویش نیز با امام و شهیدان بیعتی دوباره نمایید.
برادران و خواهران فرهنگی-رسانه‌ای شما که طی 36 سال حیات پاک نظام جمهوی اسلامی شاهد فراز و فرودهای متعددی از رشادت‌ها و غیرت‌مندی‌ها تا خیانت‌ها و قدم زدن روی خون شهدا بوده‌اند، اکنون بر خود فرض و ضروری دانسته اند تا به عنوان نمایندگان افکار عمومی و کسانی که مستمرا" در معرض مطالبات مردم هستند نکاتی را به اختصار خدمت شما و مسئولان عالی رتبه دستگاه قضایی اعلام نمایند:
الف/ در ابتدا خداوند قادر و متعال را به دلیل حضور در نظامی ولایی و ظلم‌ستیز و عدالت خواه شکرگزاریم، نظامی که نمی تواند با هیچ مفسدی شوخی و تعارف داشته باشد و اگر شرع و قانون حکم کند به فساد مسئولان عالی‌رتبه نیز رسیدگی کرده و آنان را به سزای اعمالشان می‌رساند.
ب/آقای مقیسه! اجرای عدالت موسم ندارد. هیچ بهانه‌ای برای تعلل در صدور و اجرای حکم از سوی مردم که ولی نعمتان انقلاب و نظام اسلامی هستند، پذیرفته نیست. پذیرش بهانه‌ها و مصلحت‌سازی‌های واهی یعنی گرفتار آمدن یک پرونده قضایی در دامان سیاسی کاری و این نقشه‌ای است که سال‌هاست بدخواهان نظام برای اجرایش طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌اند لذا با توجه به هوشمندی و تدبیری که از شما سراغ داریم یقینا اجازه نخواهید داد چشم‌ها و دلهای امیدوار به عدالت دستخوش تردید و تزلزل شوند.
پ/به اعتقاد بسیاری از دلسوختگان نظام اسلامی، عدالت در برخورد با مفسدان اقتصادی و غارتگران بیت المال، گاه به سبب انتساب‌ها و گاه انتصاب‌ها، امکان قربانی شدن دارد. پرونده‌ای که جنابعالی مسوولیت قضایی آن را برعهده گرفته‌اید عیاری مناسب برای سنجش عدالت قضایی نظام مقدس ماست. در حکومتی که منتهای آرزویش اجرای عدالت علوی است حکم شما سرنوشت‌ساز است.
ت/گرچه مولای آزادگان تاریخ، روح بزرگي بود در كالبد تنگ‌ جهان و جامعه دوران علي(ع) شايستگي ايشان را نداشت و او فراتر از ظرفيت آن مردم بود اما وقتي تنها از رفتار علوي يا دولت علوي مي‌شنويم، بايد متوجه باشيم كه سخن از يك شخص، هر چند بزرگ، در ميان نيست؛ بلكه صحبت از يك مكتب است كه علي نمونه بارز و برجسته اين مكتب است، علی در این مکتب معلم است. مكتبي كه بنيانگذارش پيامبر(ص) خدا بود. علی(ع) از پيامبر(ص) آموخت كه جامعه ديني، جامعه‌اي است كه بدون لكنت زبان بتواند کلمه حق خود را با صاحبان قدرت و ثروت در میان گذارد.
قطعا شما به عنوان یک قاضی با سابقه و آشنا به آموزه های اسلام عزیز این روايت را خوانده یا شنیده‌اید كه فرمودند: «اني سمعت رسول الله..يقول في غير مره لن تقدس امه لا يوخذ للضعيف فيها حقه من القوي غير متتعتع» من شنيدم كه به شكل متواتر در موقعيت‌هاي مختلف، پيامبر(ص) اين نكته را به زبان آورد كه آن امت و جامعه‌اي كه حق ضعيفان را نشود بدون لكنت زبان و بدون ترس از اقويا و صاحبان قدرت و ثروت مطالبه كرد، قابل تقديس و پاكيزه نيست. اينها تعريف جامعه ديني است از زبان پيامبر اكرم(ص) كه استاد و مربي علي بن‌ابي طالب(ع) است.
در قاموس علي‌بن‌ابي‌طالب (ع) دولت ديني، ضامن عدالت ديني، ضامن حدود خدا، قوانين خدا و حقوق مردم است. حريم مردم، حريم خداست و حق‌الله؛ تجاوز به حريم انسان‌ها و حقوق مسلم آن‌ها، تجاوز به حريم خداست و چه توفیقی بالاتر از آن که امروز قاضیان شجاع و آزاده‌ای مسوولیت گرفته‌اند تا حقوق پایمال شده و به تاراج رفته مردمی که بنیانگذار جمهوری اسلامی آنان را سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی معرفی کرد، به بیت المال بازگردانند.
ث/قاضی محترم دستگاه عدلیه! قطعا شما هم معتقد هستید که متاسفانه در تاریخ 36 ساله انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، هنوز نتوانسته‌ایم تمام قد بایستیم و از اجرای کامل عدالت اجتماعی و قضایی سخن بگوییم. جنگ فقر و غنا، پاکی و پلیدی و عدالت و ویژه خواری آتش بس ندارد.
 و کوخ نشینی و کاخ نشینی هر دو باید تمام شود همه ما تکلیف داریم که برای عدالت اجتماعی قیام کنیم، ما نیامده‌ایم که بمانیم، آمده‌ایم که اثربخش باشیم و روسپید برویم. چشم همه انبیاء به این حکومت و همین مسئولیت‌های ماست.
امضاکنندگان این بیانیه، ضمن اعلام پشتیبانی از دستگاه قضا در مبارزه با فساد و مفسدان که در سال 93 نمونه های افتخارآفرین آن تجربه شده است، برخود لازم می‌دانند بار دیگر بر این دغدغه عمومی تاکید کنند که مبادا این پرونده‌ که می تواند به ارتقای عیار عدالت در کشور اسلامی مان بینجامد و به عنوان سنگ محک عدالتخواهی و عدالت‌گستری مطرح شود اسیر فشارها، کوتاه آمدن‌ها و استمهال‌خواستن‌ها یا حتی درخواست اقدامات فراقانونی شود. یقینا با شناختی که جنابعالی ازمردم شریف ایران دارید، می‌دانید همان‌طور که در عبور از گردنه‌های صعب العبور نظام خون خود و فرزندانشان را فدا کردند،در برابر بی‌عدالتی هم خواهند ایستاد، پس از شما می‌خواهیم که بایستید و با اراده ای استوار و قاطع، دست‌های فاسد آینده را با اجرای قانون و عبرت‌سازی امروز خود قطع کنید.

والسلام علی عبادالله الصالحین