به گزارش پارس،حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد در حاشیه بازدید از بندر نوشهر و نشست قضات و دادستان های سراسر استان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آنچه که در یکی از سایت های خبری عنوان شده مبنی بر اختلاس  چند میلیاردی در مازندران کذب محض است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: این پرونده در خصوص قطع غیر مجاز اشجار و منابع طبیعی بوده که کمتر از ۳۰ میلیون تومان بوده و با خبر میلیاردی اختلاس مغایرت فراوان دارد.

وی اضافه کرد: آنچه که در این پرونده مورد کارشناسی قرار گرفته و با واقعیت تطبیق دارد حدود ۳۰ میلیون تومان نیز نرسیده و انتشار اینگونه اخبار از سوی یکی از سایت های استان واقعیت ندارد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در خصوص رسیدگی به جرائم شبکه های اجتماعی و مزاحمت های این شبکه ها به کانون خانواده و حریم حقوق افراد گفت: کسانی که در این خصوص شکایاتی دارند می توانند به دادسرا ها و محاکم سراسر استان مراجعه  کنند.

وی اضافه کرد: عزم جدی داریم و در این خصوص هم قوانین دستگاه قضائی برای رسیدگی به حقوق افراد و متشاکیان بصورت کامل و به روز است و در این باره نیز تاکنون چندین احکام در رسیدگی به جرائم شبکه های اجتماعی از سوی محاکم قضائی استان صادر شده است.

حجت الاسلام تقوی فرد در بخش دیگر در خصوص  تعطیلی کارخانه های شن و ماسه و برداشت این مصالح از رودخانه های استان گفت: در این راستا با نظارت دادستان مرکز استان مازندران و همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت و نیروهای دریابانی با هرگونه برداشت و شن وماسه در رودخانه های منتهی به دریا، در بالادست و یا پایین دست رودخانه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ اردیبهشت سال جدید برخورد قاطع می شود و ادوات و ماشین آلات آنها نیز توقیف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت رودخانه حفاظت شده چالوس اظهار داشت: کمتر از ۱۰ روز دیگر با یک زمانبندی مشخص تا ۱۵ اسفند ماه مشکلات تمامی کارگاههای برداشت شن و ماسه به ویژه در بخش کجور بر طرف یا بسته خواهند شد و این حرکت با جدیت اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که علیرغم صدور احکام مختلف در تعطیلی کارخانه های شن و ماسه اما همچنان این واحدها در حال برداشت از رودخانه ها و معادن هستند گفت: دستگاه قضائی با جدیت و بدون تعارف احکام خود را صادر می کند اما برخی متولیان در اجرا ضعیف عمل می کنند.

وی ضرب الاجل تعطیلی کارخانه های شن و ماسه را از ۱۵ اسفند سال ۹۳ عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش رودخانه ها در پرورش آبزیان و تکثیر طبیعی باید هرچه سریعتر و با جدیت از سوی اداره های شیلات، محیط زیست و امور آب، طرح حمایت و حفاظت از آبزیان دریا اجرایی شود.