این شبکه که اساسا برای معارضه با جمهوری اسلامی راه‌اندازی شده در تحلیلی به علل ماندگاری جمهوری اسلامی پرداخت و با اشاره به «طبیعت مذهبی حکومت» نوشت: اسلام هنوز هم در بخش قابل توجهی از جامعه ایران از جاذبه بالایی برخوردار است. این بخش از جامعه از سیستم موجود با تمام وجود دفاع می‌کنند. این نیرو، در همه سطوح جامعه، از ادارات دولتی گرفته تا مدارس و دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی بزرگ و غیره حتی در برابر مخالفان می‌ایستد و همسو با نیروهای امنیتی با مخالفان مقابله می‌کند.
بی‌بی‌سی سعی کرد ضمنا بخشی از این حمایت را  بر برخورداری از امتیازات نسبت دهد حال آن که عناصر دنیاطلب سر بزنگاه‌های خطر در وسط میدان نمی‌مانند حال آن که رصدگران سرویس‌های خارجی طراح فتنه 88 و 78 - نظیر MI6 انگلیس- به وضوح دیدند که چگونه نیروهای انقلابی به سیاق جانفشانی در برابر گروهک‌های تروریستی اول انقلاب و 8 سال دفاع مقدس پای نظام ایستادند.
بی‌بی‌سی درباره «نحوه زندگی رهبران و مقامات» اذعان کرد: مقامات رده بالای کشور، حداقل به آن صورت که به چشم مردم می‌خورد، از تجملی که مثلا خاندان پهلوی و وابستگانشان از آن بهره‌مند بودند، برخوردار نیست. این امر، به لحاظ روانی، تاثیر مخربی را که تمرکز قدرت به وجود می‌آورد کاهش می‌دهد.
این شبکه درباره عدم وابستگی سیاسی نظام هم گفت: حکومت توانسته از فرمان بردن از نیروهای بیگانه سر باز زند. این عامل که یکی از نقاط عمده درگیری حکومت شاه با مخالفانش بود، در مورد حکومت فعلی ایران، نقشی در مخالف‌سازی بازی نمی‌کند.
شبکه دولتی انگلیس همچنین تصریح کرد که جمهوری اسلامی فاقد جایگزین است. در طول 36 سال گذشته هرگز جریانی در مخالفت با حکومت جمهوری اسلامی ظهور نکرده که بخش عمده‌ای از جامعه آن را به عنوان آلترناتیو حکومت بپذیرند.