محسن میلانی در مصاحبه با رادیو فردا گفت: من فکر می‌کنم تا امروز ایران امتیازهای خیلی جدی به کشورهای 5+1 داده. یعنی خیلی بیشتر امتیاز داده تا امتیاز گرفته. اگر کنگره آمریکا و نیروهایی که در منطقه سعی می‌کنند که مذاکرات را به شکست بکشانند اگر بتوانند موفق شوند برای همه دردسر خواهد داشت.
وی افزود: به نظر من اشکال در تهران نیست، به نظر من تهران به اندازه زیادی امتیاز داده. اشکال امروز در واشنگتن است، که کسانی هستند که در داخل کنگره آمریکا فشار می‌آورند به آقای اوباما که امتیازهای بیشتری بگیرد و همچنین یک عده هستند که دارند سعی می‌کنند که حتی اگر این قرارداد بسته شود بتوانند کنگره را وارد عمل کنند که دردسری بعدا به وجود بیاورد.
همچنین علیرضا نامور حقیقی از اصلاح‌طلبان خارج‌نشین در این زمینه گفت: از اول قرار بود معامله نقد به نقد باشد. یعنی در ازای هر کاری که ایران می‌کند مشخص باشد که آمریکایی‌ها چه کار انجام می‌دهند. توافق جامع یعنی همین. یعنی معلوم شود که جدول حل مسئله چگونه است. مراحلش خیلی هم تفسیربردار نباشد. به هر حال این اشکالی بود که به وجود آمد.
وی می‌گوید: ایرانی‌ها همه موارد را رعایت کردند ولی آمریکایی‌ها عملا امتیازاتی که دادند روی کاغذ بود. در عمل چیزی نصیب ایران نشده. بنابراین مسئله این جوری خواهد بود که مشخص می شود گام به گام هر کاری که ایران می‌کند در ازایش آمریکایی‌ها و قدرت‌های غربی چه اقداماتی انجام خواهند داد.