«تسوی برئیل» تحلیلگر سیاسی در اسرائیل در مقاله‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد به یهودیان اروپا هشدار داد به اسرائيل مهاجرت نکنید زیرا تل‌آویو در عملی کردن وعده‌هایی که بنیامین نتانیاهو به آنها می‌دهد عاجز است.
برئیل ادامه داد: نگرانی‌ها در اسرائیل به مراتب بیشتر و سطح جرم و جنایت و فعالیت‌های تروریستی در اینجا به مراتب بالاتر است.
به گزارش قدسنا در این مقاله آمده است: مشکل تنها این نیست که آیا می‌توان برای یهودیان اروپا در اسرائیل مکان امن پیدا کرد یا نه؟ مشکل این است که حتی یهودیان اسرائیل هم باور ندارند اسرائیل امن است، آنها معتقدند اسرائیل در برابر تهدیداتی که هر روز در سخنان نتانیاهو شنیده می‌شود امن نیست.
هاآرتص در ادامه نوشت: اگر فرض بر این باشد که هزاران یهودی اروپا تصمیم بگیرند منافع، زندگی، خانه  وکاشانه و شغل خود را به اسرائيل منتقل کنند، سوار بر هواپیما شوند و در فرودگاه تل‌آویو پیاده شوند، سخن این است که در اینجا چه چیزی عاید آنان می‌شود؟ مهاجران در اسرائیل شاهد نژادپرستی خواهند بود و کم‌کم به این نتیجه خواهند رسید که ساکن سرزمینی اشغالی شده‌اند.
وی در ادامه خطاب به یهودیان اروپا نوشت: اسرائیل را با یهود قاطی نکنید زیرا اسرائیلی‌ها عاشق جمال غربی‌ها نیستند حتی اگر آن غربی‌ها پیرو آئین یهود باشند، بهتر است در این باره از یهودیان روسی که به اسرائیل مهاجرت کردند پرس و جو کنید یا از گرجستانی‌ها، اتیوپیایی‌ها، کردها و... بپرسید، اتباع این کشورها پس از دهها سال‌ اقامت در اسرائیل همچنان براساس کشوری که از آن مهاجرت کرده‌اند، طبقه‌بندی می‌شوند.