به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1394، تبصره الحاقی یک ماده واحده این لایحه موافقت کردند که براساس تبصره الحاقی یک این لایحه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه داده می‌شود به ازای هر مورد ارائه پاسخ الکترونیک به استعلامات و اعلام وضعیت املاک از بانک جامع اطلاعات املاک، علاوه بر تعرفه مصوب دریافتی، در مناطق شهری مبلغ سیصد هزار ریال و در مناطق غیرشهری مبلغ یکصد هزار ریال أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

افزایش قیمت پیامک ها

همچنین بر اساس مصوبه دیگر امروز مجلس در لایحه بودجه ۹۴، نمایندگان با افزایش 10 ریالی قیمت هر پیامک موافقت کردند. بر این اساس، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی موظف می شوند که علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ 10 ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف 160154 نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

پیش از آن نیز ناصر موسوی‌لارگانی، نماینده مبارکه پیشنهاد حذف این بند را ارائه و عنوان کرد: این بند باید حذف شود، تا پول از جیب مردم درنیاید، اکنون پیامک‌های تبلیغاتی از مردم پول‌های زیادی می‌‌گیرند.

ایرج ندیمی،عضو کمیسیون اقتصادی نیز در مخالفت با حذف این بند گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی پیامکی قابل تأمل است. خوشحال نیستیم که میلیاردها تومان پول به شرکت‌ها داده می شود و برای مردم هزینه دارد، اما از جهتی که این درآمدها قرار است، برای نیازمندان هزینه شود، موافقیم.

تسهیلاتی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

نمایندگان مجلس در بودجه ۹۴ همچنین مصوب کردند ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زندانیان مددجو اختصاص یابد.
همچنین در بودجه 94،30 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال جاری تصویب شد.

تسهیلات مسکن برای جانبازان و ایثارگران

در تصمیمی دیگر، نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 94 بانک مرکزی را موظف کردند، از طریق بانک‌های عامل به ۱۰۰ هزار نفر از جانبازان و ایثارگران تسهیلات خرید و ساخت مسکن با نرخ ۴ درصد با مدت بازپرداخت 20 ساله پرداخت کند.

طبق مصوبه نمایندگان مجلس، بانک مرکزی موظف شد که از طریق بانک‌های عامل، در سال 1394 به تعداد 100 هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)‌، ایثارگران با سابقه 6 ماه حضور در جبهه، فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر و وراث تحت تکفل جانبازان 25 درصد و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن بر اساس قوانین مربوط و برابر قانون الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات به وراث جانبازان و آزادگان متوفی مصوب 1380 (واجدان شرایط) برای خرید یا ساخت مسکن اعطاء کند.
وکلای ملت مقرر کردند، مبلغ تسهیلات مزبور به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، 830 میلیون ریال، مراکز استان‌ها، 700 میلیون ریال، سایر شهرها 575 میلیون ریال، روستاها 350 میلیون ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ 4 درصد با مدت بازپرداخت 20 ساله بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن تعیین می‌شود.

مراقبت الکترونیکی از زندانیانی که به مرخصی می روند

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 کل کشور، با بند هـ تبصره 16 ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بنابر این بند، به سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اجازه داده می‌شود، زندانیانی که به مرخصی اعزام می‌شوند یا در زندان‌های باز، مؤسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی اشتغال دارند و همچنین محکومان واجد شرایط را تحت نظارت و مراقبت الکترونیکی قرار دهد.

برخورداری زندانیان از امتیاز مذکور و نیز صدور حکم نظارت و مراقبت الکترونیکی علاوه بر سپردن تأمین‌های مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری منوط به تودیع ودیعه بابت تجهیزات مربوطه می‌باشد. خسارات احتمالی وارد شده به تجهیزات مذکور از ناحیه استفاده‌کنندگان از محل ودیعه‌های أخذشده تأمین می‌شود. تعرفه استفاده از تجهیزات مذکور روزانه یکصد هزار ریال تعیین می‌شود که توسط سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از استفاده‌کننده أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف درآمدی 140164 جدول شماره (5) این قانون واریز می‌شود.

همچنین زندانیانی که به تشخیص قاضی ناظر زندان یا اجرای حکم یا رئیس زندان‌ و مؤسسه مربوط قادر به پرداخت تمام یا بخشی از وجوه مزبور نباشند از پرداخت آن بخش از هزینه‌ معاف می‌باشند.

گفتنی است؛ مجلس برای ادامه بررسی لایحه بودجه امروز در نوبت عصرنیز تشکیل جلسه خواهد داد.