به گزارش پارس ، "حمیدرضا ترقی" عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص دیدار سه جانبه غفوری‌فرد، موسوی تبریزی و مقیمی که هفته گذشته به منظور احیای خانه احزاب برگزار شده بود، اظهار داشت: من نمی‌دانم که این جلسه بر چه مبنایی برگزار شده است و آیا به طور کلی دبیران احزاب اصولگرا می‌پذیرند که به این موضوع ورود پیدا بکنند یا خیر.

وی افزود: آقای غفوری‌فرد به صورت شخصی در این جلسه حضور پیداکرده‌اند و- علی‌رغم اینکه در خبرها آمده عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی- هیچ مسئولیتی از سوی حزب مؤتلفه اسلامی نداشته‌اند.

ترقی ادامه داد: آقای غفوری‌فرد احتمالا به عنوان مسئول جمعیت ورزشکاران و یا مسئولیتی که قبلا در خانه احزاب داشتند، در جلسه مزبور شرکت کرده‌ است.

وی با ذکر این مطلب که باید ابتدا جایگاه قانونی خانه احزاب در قانون احزاب مشخص شود و سپس درباره چگونگی شکل‌گیری آن بر اساس قانون عمل شود، گفت: هر کسی که مدعی پیگیری خانه احزاب است باید بداند که امروز این نهاد غیرقانونی بوده چراکه منحل و پروانه‌اش لغو شده است و آن عناصر برای پیگیری مسائل خانه احزاب، قانونیت و مشروعیت لازم را ندارند؛ بنابراین دعوت و تصمیم این افراد مورد قبول اصولگرایان نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: طبیعی است که اصولگرایان وارد چنین فازی نخواهند شد مگر اینکه کار خانه احزاب از صفر شروع و ترکیب جدیدی که قانونا بتواند کار پیگیری مطالبات صنفی احزاب را با تشکیل چنین مرکزی دنبال کند، مشخص شود.

وی با بیان اینکه در جلسات قبلی با وزیر کشور اشکالات اساسی به خانه احزاب وارد شده است، گفت: ساختمانی که فوندانسیونش از ریشه مشکل دارد و قانونی نیست، نمی‌توان بر روی آن یک بنای جدیدی ساخت؛ لذا باید از اساس جایگاه قانونی خانه احزاب مشخص شود و بر روی این جایگاه بنای جدیدی را با شرح وظایف مشخص و نیز عناصری که از سوی احزاب مشروعیت داشته باشند، شکل بگیرد.

ترقی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال احیای خانه احزاب هستند، خب بروند و برای خودشان خانه احزاب درست کنند چرا می‌خواهند از طرف کل احزاب کشور نمایندگی کنند؟ اگر قرار است که کل احزاب در این خانه عضویت داشته باشند، ابتدا باید احزاب سوری که هیچ عِده و عَُده‌ای و ماهیتی ندارند، حذف شوند.

وی عنوان کرد: من معتقدم ابتدا وزارت کشور و معاونت سیاسی آن باید فشار خود را بر روی پیگیری لایحه قانون احزاب در مجلس متمرکز کنند تا این مسأله به نتیجه برسد و جایگاه احزاب در ساختار و قواره سیاسی کشور استحکام بیشتری پیدا کند و سپس باید بر اساس آن، احزابی که واقعا در حد عضویت درچنین خانه‌ای هستند، مشخص شوند.

ترقی خاطرنشان کرد: این قابل قبول نیست که در خانه احزاب، حزبی که در سطح کشور ۲۰۰ شعبه دارد، در کنار حزبی که دارای یک شورای فلکس‌واگنی است، هر دوشان یک رأی داشته باشند.