به گزارش پارس، تازه ترین شماره پنجره با بررسی ویژه فیلم محمد رسول الله(ص) اثر مجید مجیدی منتشر شد.جلد شماره 230 پنجره به صحنه ای از این فیلم اختصاص دارد.فیلمی که در چند هفته ی گذشته تنها چند اکران خصوصی داشته است و هنوز برای عموم بر روی پرده ها نرفته است.بخش هنر این هفته نامه هم چنین در یادداشتی فیلم های جشنواره فجر را نیز مورد بررسی قرار داده است. چند روايت متفاوت از فجر سي و سوم عنوان یادداشت دیگری پیرامون جشنواره فجر سال 1393 است که بهمن ماه برگزار شد. جشنواره سي‎وسوم از منظر «ژانر» فيلم‎ها، جشنواره سي ‎و سوم از منظر «داستان»، فيلم مجيدي واقعا گران تمام شد؟ و نگاهي به‎جايگاه فيلم «محمد (صل‎الله‎عليه‎وآله‎وسلم)» از منظر تاريخ اسلام از دیگر مطالب این شماره پنجره است.

230j

اما نگاهي به نقش مسجد جواد الائمه در تحولات فرهنگي پيش و پس از انقلاب عنوان پرونده ویژه این شماره هفته نامه پنجره است.در بخشی از این پرونده موسس این مسجد نگاهی به مهم‎ترين پايگاه ادبيات انقلابي داشته است و در یادداشتی دیگر زهیر توکلی پديدار‎شناسي «مسجد» از بدو انقلاب تا‎کنون را زیر ذره بین قرار داده است. شخصيت اخلاقي شيخ غلامرضا مطلبي در گفتوگو با محمد ناصري، نقش بزرگاني که تاثير هنر و ادبيات را ميشناختند و زمينه ها و دلايل برگزاري جايزه ادبي شهيد غني‎پور بخشی دیگر از پرونده ویژه این شماره پنجره را تشکیل می دهند.

سرویس سیاسی پنجره اما به بهانه تاسیس اولین حزب انقلاب اسلامی در بهمن 1357 نگاهی دوباره به حزب جمهوری اسلامی انداخته است. هاشمي در نهايت طرف جريان مخالف را ميگرفت! عنوان گفت و گوی حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز با پنجره است.او در این گفت و گو به تحولات حزب جمهوری اسلامی پرداخته است.هم چنین عبدالحمید معادیخواه نیز در گفت و گویی تاکید کرده است که امام (ره) با حزب مخالف بودند. ديدگاه هاي شهيد بهشتي پيرامون احزاب و حواشي حضور ايشان در حزب جمهوري اسلامي در گفت‎وگو با دکتر عليرضا بهشتي روايت آيت‎الله خامنه‎اي از نحوه تشکيل اوليه حزب جمهوري اسلامي، حکايت 99 نفر مخالف!، درخواست آمريکا براي مذاکره مستقيم با شهيد بهشتي، عملکرد ضعيف ابتکار و ايجاد تنش در دولت، معضل سازي ريزگرد‎ها در گفتوگو با علي عابديني معاون توسعه و پيش‎بيني سازمان هواشناسي کشور، نگاهي گذرا به پرونده مهدي هاشمي رفسنجاني و لاريجاني بدون پايداري از دیگر عناوین سرویس سیاسی شماره 230 پنجره است.

هم چنین سخنراني نتانياهو و پيامد‎هاي آن براي اسرائيل، نقشه هاي راهبردي نوين حزب الله در منطقه، نگاه مشاور وزير خارجه آمريکا به دستاوردهاي موشکي و فضايي ايران، اعراب و دوگانه اتحاد عليه داعش يا اختلاف در استراتژي، آيا بوکوحرام پروژه مخفي آمريکا براي فتح آفريقاست؟ و آيا ايران در آفريقا هم نفوذ نظامي دارد؟! مطالب این شماره باشگاه ترجمه پنجره هستند.
پنجره پلاس این شماره پنجره مصاحبه این شماره خود را به امین الله رشیدی موسیقی دان اختصاص داده است.