پايگاه خبري تحليلي «پارس»- محسن مهدیان- جناب باهنر با شرق مصاحبه کردند و از چرخش احتمالی اصولگرایان سوی احمدی نژاد خبر دادند. به گفته جناب باهنر جدا کردن اصولگرایان از احمدی نژاد سخت است. به گفته وی این یک واقعیت است که وضعیت احمدی نژاد در فضای عمومی کشور رو به رشد است. جناب باهنر حدود یک ماه پیش نیز از احتمال ائتلاف با پایداری ها خبر داده بود.

باهنر و دوستانش همان کسانی هستند که پیشتر چتر فراکسیونی گشودند و اصلاح طلب- معتدل- اصولگرا را جمع کردند و اسمش را گذاشتند رهرو رهبری تا کسی در اسم گذاری جرئت نکند از آنها جلو بزند.

این جریان همان کارگزاران اصولگرا است. قانون بقای باهنر توضیح می دهد که چطور باید در قدرت ماند. کارگزاران اصولگرا در آینده، صاحبان اصلی قدرت در جمهوری اسلامی هستند.

وجه اشتراک مدل جریانی "باهنر-روحانی" در سبک زندگی فردی و رفتار سیاسی و مدل اقتصادی است. هر دو تاکید بر رفاه طلبی فردی دارند. محافظه کارها رفاه سنتی و تکنوکرات ها رفاه مدرن. هر دو دراقتصاد، بازار گرایند. اولی بازار میوه و تربار و دومی بازار آدام اسمیتی. در سیاست نیز هر دو محافظه کار و محتاط و از همه مهمتر چند نبش. باقی چیزها مهم نیست. یکی به طعم اصولگرایی و ارزش مداری و دیگری به رنگ مردم گرایی است. طعم و رنگ و بوست. نه ارزشگرایی سنتی ها، اصولگرایی است و نه مردم گرایی تکنوکرات، مدنیت.

هر دو ماندگارند و بی رقیب.

 اصلاح طلبان را نظام مانع است و اصولگرایان را مردم. کارگزاران اما هستند و می مانند.

پی نوشت:

متن فقط توصیفی است. ضمنن باهنر انسان صادقی است و این کم ارزش نیست. نظام با امثال باهنر امنیت دارد. جریان باهنر- روحانی، کشور را هیجانی نمی کنند. همین نیز کم موهبتی نیست. در جامعه غیر هیجانی مردم فرصت فکر کردن پیدا می کنند و انتخاب.